czwartek, 29 maja 2014

dietetyczny obiad: pstrąg pieczony podany z ryżem i sałatą

Mój pierwszy pstrąg za mną!

Myślałam o nim nie raz, ale ciągle było jakieś "ale" i w końcu je pokonałam. Pstrąga kupiłam, upiekłam i zjadłam! Muszę przyznać, że jak na pierwszy raz był bardzo dobry.

Pstrąga podałam z pełnoziarnistym ryżem i sałatą rzymską z dodatkami.

Na talerzu prezentował się jak na zdjęciu poniżej. A pod zdjęciem etapy przygotowania. Zapraszam!


Składniki:
- pstrąg świeży patroszony - u mnie ważył około 70 dkg i był na dwie osoby


  • do pstrąga: pietruszka (najlepiej świeża, moja była suszona), majeranek, czosnek - 2 ząbki drobno pokrojone, bądź przeciśnięte, masło - 2 łyżeczki, sól, pieprz kolorowy, 1 cytryna
- ryż pełnoziarnisty (1 woreczek)
- sałatka:
  • sałata rzymska, pomidor, kilka czarnych oliwek, pół cebuli, kilka kaparów, łyżeczka musztardy z gorczycą, kilka suszonych pomidorów, trochę dobrej jakości oliwy, sól i zioła do smaku
Przygotowanie:

Pstrąga dokładnie myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym, następnie w środku przyprawiamy czosnkiem, pietruszką, dokładamy masło, solimy, następnie solimy na zewnątrz i posypujemy pietruszką.

Na folii aluminiowej układamy plastry cytryny, a na niej pstrąga - żeby było mi wygodniej ułożyłam wszystko formie do pieczenia wyłożonej folią.



Następnie przykrywamy warstwą folii aluminiowej i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do około 180-200 stopni na około 30 minut. Około połowy pieczenia wyjęłam formę, zajrzałam, posypałam przyprawami i polałam kroplą oliwy.




Pstrąg wyszedł przepyszny. Delikatne mięso rozpływało się w ustach! Pstrąg to bardzo zdrowa ryba, powtarzając za stroną TERAZ PSTRĄG informuję, że w 100g pstrąga jest nawet do 1000 mg kwasów tłuszczowych omega-3.

Uważam, że ryby są zdrowe i warto jeść je nie tylko od piątku. Niebawem pokażę kolejny rybny przepis, tym razem na dorsza.

A poniżej linki do moich innych rybnych przepisów:
Trochę się tego nazbierało, ale ja po prostu lubię ryby, jako córka wędkarza nie mogłabym inaczej ;)
Mam nadzieję, że komuś przepisy się spodobają albo kogoś zainspirują.

Smacznego!

Pomysł na danie zainspirowany przepisami od pani Moniki Dajkowskiej-Bichta; dietetyk kliniczny.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam takiego pstrąga:)delikatne,pszyne mięsko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem na diecie dzisiaj robię tego pstrąga jak ty ;) ciekawe czy wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń