niedziela, 4 maja 2014

dietetyczny obiad: mięso mielone z kaszą gryczaną

Dzisiaj kolejna propozycja dietetycznego obiadu na podstawie przepisu od znajomej pani dietetyk. Na początku pomyślałam, że takie składniki jakoś gryzą się z kaszą, ale jednak nie gryzły się, powiem więcej - było pyszne!

Poniżej przepis na obiad składający się z kaszy gryczanej i mięsa mielonego w roli głównej.

Składniki (2 porcje):
  • 1/2 woreczka kaszy gryczanej
  • 25 dkg mięsa mielonego (najlepiej z indyka)
  • 6-8 pieczarek
  • 1 czerwona papryka
  • czosnek (ja użyłam 4 małych ząbków)
  • przyprawy do smaku
  • łyżeczka oleju (u mnie rzepakowy)
Przygotowanie:
  • nastawiamy wodę, w której gotujemy kaszę
  • w tym czasie na rozgrzaną patelnię wrzucamy pokrojony w plasterki czosnek, dodajemy pokrojoną w drobną kostkę paprykę, mieszamy
  • dodajemy pokrojone w kostkę pieczarki (dobrze by były takiej wielkości jak papryka), mieszamy i chwilę dusimy
  • dodajemy mięso mielone, mieszamy
  • przyprawiamy do smaku, ja użyłam: soli ziołowej, pieprzu cytrynowego, pietruszki, czosnku kolorowego, wiórków suszonych pomidorów
  • dusimy wszystko bez przykrycia, aż do odparowania wody
  • podajemy z 3 łyżkami ugotowanej kaszy gryczanej
 

Smacznego!

Pomysł na danie zainspirowany przepisami od pani Moniki Dajkowskiej-Bichta; dietetyk kliniczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz