czwartek, 23 kwietnia 2015

dietetyczne danie: kotlety jaglano-warzywno-mięsne

Witajcie!

Dziś dietetyczne kotlety z piekarnika. Kotlety są z mięsem, ale sami zobaczycie, że można je spokojnie pominąć w przygotowaniu takich kotlecików. Są dobre na kolację, drugie śniadanie bądź jako przekąska w podróży. Robi się je dość szybko i przede wszystkim łatwo. 
Zapraszam!




Składniki (na 9 sporych kotletów):

  • 1 bakłażan
  • 1 papryka czerwona
  • 1 cebula
  • kasza jaglana 1/2 szklanki
  • 30 dkg mięsa mielonego (u mnie indyk i kurczak)
  • olej rzepakowy
  • przyprawy i zioła do smaku: sól, pieprz, nać pietruszki, majeranek

Przygotowanie:
Kaszę jaglaną ugotować i wystudzić. Bakłażana (obrałam ze skórki, żeby było delikatniej), paprykę i cebulę pokroić w drobną kosteczkę i poddusić na oleju rzepakowym, nieco przyprawić.
Do miseczki dodać kaszę, mięso mielone, podduszone warzywa oraz przyprawy i nać pietruszki oraz całość dokładnie wymieszać.



Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układamy nasze kotlety. Ja formowałam w foremkach, ale spokojnie można użyć rąk, bądź łyżek. Z podanej porcji udało mi się zrobić 9, choć przyznam, że nie były równe, ale chciałam wykorzystać całość na raz, bo miejsca brakowało :)





Kotlety pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 30 minut. Pod koniec pieczenia przewróciłam je na drugą stronę.








Kotlety udało się uformować bez jajka. Nie rozwalały się. Były smaczne. Jako dodatek polecam sos pomidorowy (może być ketchup) albo tzatziki. Kotlety smakowały na ciepło i zimno.

Smacznego!

29 komentarzy:

  1. oj, zjadłabym takiego kotleta :) wygląda pysznie i chrupiąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chrupiący był na zewnątrz, w środku miękki i smaczny :)

      Usuń
  2. Fajna sprawa, jest bakłażan i kasza jaglana, jedno i drugie uwielbiam. Wypróbuję wersję bez mięsa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają wspaniale :-) częstuje się :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Same w sobie wyglądają fantastycznie ^^ Genialny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O i takiego kotlecika mi trzeba :) apetyczne i zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się przyznać, że byłam wczoraj w Ikei w porze obiadowej i skusiłam się na podobne kotleciki (choć tam właściwie pulpeciki) tyle, że w wersji bezmięsnej. Były całkiem smaczne, choć Twoje, takie domowe muszą być o niebo lepsze. Wyglądają bardzo apetycznie. Lubię takie propozycje na obiad :D Pozdrawiam serdecznie. Megly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o proszę, nie wiedziałam, że w ikea można zjeść takie rzeczy :) zatrzymałam się na ich sławnych pulpetach :)

      Usuń
  7. mmmmmm boski pomysł na kotlety! pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to nie były równe? Były idealnie rowne😄

    OdpowiedzUsuń
  9. Na wersję wege bym się skusiła;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa propozycja, jeszcze takich nie jadłam :D mniami

    OdpowiedzUsuń
  11. Już je widzę zanurzone w sosie pomidorowym, pyszności ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo lubię bakłażana, więc z pewnością kotleciki przypadły by mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam3 Uwielbiam takie kotleciki. Są przepyszne :/
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapisuję do wypróbowania! Uwielbiam placuszki wytrawne z kaszą jaglaną a tu jeszcze dodatek mięska - brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  15. wyglądają bardzo efektownie, a przy tym smacznie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie kolorowe:)
    Znając mnie to pewnie zrobiłabym z nich wielkie kule a nie tak efektowne "talerzyki":)

    OdpowiedzUsuń