niedziela, 11 maja 2014

dietetyczne kotlety z kaszy pęczak

Dzisiaj propozycja przepisu na dietetyczne kotlety z kaszy pęczak.

Najpierw zdjęcie, a poniżej składniki i sposób przygotowania.


Składniki:
  • pół szklanki kaszy pęczak
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • 1 średnia cebula (ja użyłam czerwonej)
  • około 2 łyżek mąki pełnoziarnistej
  • około 1 łyżki otrębów
  • 1 jajko
  • przyprawy do smaku
Przygotowanie:
  • gotujemy kaszę pęczak (ja zrobiłam to dzień przed pieczeniem kotletów)
  • cebulę dusimy w wodzie do miękkości
  • do wystudzonej kaszy dodajemy cebulę, mieszamy
  • następnie dodajemy wszystkie inne składniki: pietruszkę, jajo, mąkę, otręby, dokładnie mieszamy i przyprawiamy
  • do moich kotletów użyłam: pieprzu ziołowego, pieprzu cytrynowego, chili, papryki wędzonej, oregano, wiórków z suszonych pomidorów, czosnku kolorowego
  • następnie formujemy kotlety i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, kotlety formowałam za pomocą dwóch łyżek


  • pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni około 20 minut, po 10 przekładamy kotlety na drugą stronę
Po upieczeniu wyglądają jak ciasteczka owsiane :)



Smakują wyśmienicie. Polecam zarówno na obiad np. z dodatkiem kapusty kiszonej, jak i na kolację z dodatkiem np. świeżych warzyw.



Smacznego!


Pomysł na danie zainspirowany przepisami od pani Moniki Dajkowskiej-Bichta; dietetyk kliniczny.

6 komentarzy:

  1. Takie kotlety są super zdrowe, pycha !

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzisz, u Ciebie również jest mnóstwo dietetycznych inspiracji! Chętnie przewertuję Twoje przepisy i coś "podkradnę":P

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne,z surówką na lekki posiłek:)

    OdpowiedzUsuń