wtorek, 6 maja 2014

soczewica w roli głównej jako pasta na kanapkę coś a'la hummus

Poniżej przepis na pastę do chleba z zielonej soczewicy, którą wymyślałam praktycznie w trakcie jej robienia. Robiłam, próbowałam, dodawałam, smakowałam i... wyszła, nieskromnie powiem, że tak dobra, że dzielę się przepisem i zdjęciem :)

Miałam trochę zielonej soczewicy, ugotowałam do miękkości, dodałam czosnek, suszone pomidory, ziarna słonecznika, sporo przypraw i oliwę. Wszystko potraktowałam blenderem i wyszła pyszna pasta do chleba.

pasta z zielonej soczewicy
Składniki:
  • zielona soczewica - 1 szklanka
  • 6 ząbków czosnku (trzeba dodać sporo dla smaku)
  • 6 suszonych pomidorów
  • 1/2 szklanki ziaren słonecznika
  • oliwa (ja użyłam tej z suszonych pomidorów)
  • majeranek, sól, pieprz ziołowy, oregano, czosnek kolorowy, niewielka ilość suszonej natki pietruszki
Soczewicę gotujemy do miękkości, studzimy. Dodajemy wszystkie składniki i używamy blendera, aż do uzyskania gładkiej masy.

Pastę możemy przechowywać w lodówce przez kilka dni, ważne by zakonserwować (zalać wierzch pasty) ją oliwą, ja użyłam oliwy z oliwek. 


Smacznego!

6 komentarzy: