piątek, 16 maja 2014

steki z zielonymi szparagami

Stek z zielonymi szparagami z sezamem to chyba będzie moje popisowe danie :)


Steki przygotowałam inspirując się przepisem Pascala idealny stek 

Szparagi niestety potraktowałam bezlitośnie i je pocięłam, nie zmieniło to smaku, a było mi wygodniej. Nie posiadam garnka do ich gotowania.

Miały trochę zgrubień, dlatego też delikatnie je obrałam. Nastawiłam wodę do ich gotowania, nieco ją posoliłam i dodałam szczyptę cukru. Główki szparagów wrzuciłam na dosłownie 3 minuty pod koniec gotowania pozostałych kawałków.


Po podgotowaniu szparagów wrzuciłam je na rozgrzaną patelnię, na której roztopiłam nieco masła i oliwy. W międzyczasie podpiekłam sezam. Na koniec posypałam je sezamem.

Steki nieco rozgniotłam ręką, posoliłam i dodałam pieprzu cytrynowego, nasmarowałam je olejem i ułożyłam na mocno rozgrzaną patelnię. Pamiętajcie: nie smarujcie patelni, tylko właśnie mięso.



Następnie dałam im pooddychać i przed samym podaniem wstawiłam na chwilę do rozgrzanego piekarnika.



Gotowe danie prezentowało się niesamowicie. Na stek położyłam trochę masła, szparagi obsypane uprażonym sezamem nie dość, że wyglądały pięknie to były przepyszne. No jakby nie mówić - udało mi się!




Mam nadzieję, że kogoś zainspirowałam.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz