poniedziałek, 19 maja 2014

pieczone pałki kurczaka - propozycja na obiad bądź kolację


Pieczone pałki z kurczaka to idealna propozycja na obiad, kolację, czy spotkanie ze znajomymi. Są łatwe w przygotowaniu i łatwe w obsłudze - można wziąć w rękę i smacznie zjeść.

Upieczone pałki wyglądały tak jak na zdjęciu poniżej.

upieczone pałki z kurczaka
Przygotowanie:
  • zaczynam od przygotowania marynaty i staram się, by mięso było w niej przynajmniej kilka godzin, a najlepiej całą noc
  • do marynaty tym razem użyłam: sporo różnych przypraw (sól, czosnek, pietruszka, papryka słodka, papryka ostra, majeranek, tymianek, chili, oregano, papryka wędzona), sos sojowy, miód naturalny, oliwę i wodę


  • wysmarowałam pałki, resztą marynaty polałam kurczaka i wstawiłam do lodówki na całą noc - miskę przykryłam folią aluminiową



  • na drugi dzień wyjęłam pałki z lodówki, ułożyłam w formie do pieczenia, nastawiłam piekarnik i poczekałam aż się nagrzeje, ważne by pałek od razu nie wkładać do piekarnika, różnica temperatur może być szokiem :)


Pałki piekłam około 40 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Po około 20 minutach przekręciłam je na drugą stronę.

Pałki upiekłam ze skórą, żeby były bardziej soczyste. Jako, że jestem na diecie, zjadłam je bez skóry, co też Wam polecam :)

Smacznego!

4 komentarze: