czwartek, 17 kwietnia 2014

samo zdrowie, czyli sałatka z twarogiem, łososiem i awokado

Dzisiaj nieco zwariowany, zaskakujący pomysł na sałatkę, która nie była zaplanowana, zamierzona. W zasadzie miałam ochotę na łososia, a cała reszta dodatków to przypadek, który zdecydowanie przypadł mi do gustu, a sałatka jeszcze zagości na moim stole.

Sałatka z wędzonym łososiem, awokado i twarogiem.

sałatka z wędzonym łososiem
 Składniki:
  • wędzony łosoś - 50 gram
  • 1 szalotka
  • 2 plasterki (1cm) białego, chudego sera
  • 1/2 awokado
  • przyprawy do smaku; ja użyłam też świeżych ziół: bazylia i lubczyk
 Przygotowanie:
  • łososia kroimy na drobne kawałki, dodajemy pokrojony na kawałki biały ser, następnie pokrojoną w piórka szalotkę i kawałki - wyjęte łyżką ze skórki - awokado
  • całość przyprawiamy, posypujemy ziołami, możemy polać oliwą - choć ja stwierdziłam, że i awokado i łosoś dadzą mi już sporą dawkę tłuszczu, zdrowego, ale jednak
  • gotowe!
Skąd się wziął pomysł na połączenie łososia i białego sera? W sumie, skoro roladki z łososia z serkiem do smarowania z ziołami typu almette mi smakują, to dlaczego zwykły twaróg miałby nie smakować? Reszta dodatków dobrana na zasadzie - powinno się zgrać. I zgrało. Bardzo ciekawy smak na szybką kolację. Sałatkę zjadłam z kromką razowego chleba.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz