sobota, 12 kwietnia 2014

kotlet mielony w bułce - coś a'la hamburger

Szybka kolacja, domowy hamburger, kanapka, czy po prostu kotlet mielony w bułce.

Nie lubię zwykłych, tradycyjnych mielonych. Być może to trauma z dzieciństwa albo fanaberia. Tak czy siak zwykłych mielonych nie lubię i nie jadam. Lubię za to mielone a'la ja. Pieczone w piekarniku, z otrębami zamiast bułki. Często z innymi dziwnymi składnikami. Poniżej przepis na jedną z moich wersji kotleta - jest ich wiele, bo praktycznie za każdym razem wychodzi inaczej. Głównie ze względu na składniki, bądź ich brak :)

składniki na kotleta:
- dobrej jakości mięso mielone (ja użyłam wołowego)
- przyprawy do smaku
- jajko
- otręby

przygotowanie kotleta:

- mięso mielone wymieszać z przyprawami, jajkiem, otrębami
- formować kotlety, dość płaskie
- kotlety układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia
- wstawić do nagrzanego do 180-200 stopni piekarnika
- piec około 15-20 minut

podawanie:

- tym razem w bułce, z serem żółtym, ogórkiem kiszonym, sałatą i majonezem
- bułkę można przypiec w piekarniku


domowy hamburger
Jest to sposób na nieco inne podanie kotleta, czy inny rodzaj kanapki. Jakiś czas temu prezentowałam Wam pomysł na domowego hamburgera TUTAJ

A sam kotlet może być również składnikiem obiadu. Jest dietetyczny, pieczony, a nie smażony! Możecie zrobić z mięsem z indyka. I podać np. z kaszą jaglaną i surówką.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Mniam, pyszności zjadłabym chętnie takiego hamburgera :P
    Zapraszam do mnie na wielkanocną babkę ;) http://wenus-lifestyle.pl/2014/04/babka-wielkanocna/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że narobiłam smaka :)
      Z ciastami u mnie słabo, ale zaglądam, może się skuszę i się uda :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie kanapki a'la hamburger :D

    OdpowiedzUsuń