niedziela, 13 kwietnia 2014

jajko faszerowane szynką, serkiem i szalotką - propozycja na zbliżającą się Wielkanoc

Poniżej kolejna propozycja na faszerowane jajko, ostatnio pokazywałam Wam jajo faszerowane łososiem TUTAJ

Tym razem jajo faszerowane szynką, serkiem typu almette z ziołami, szalotką, rzeżuchą, kaparami i żółtkiem.
Poniżej foto, a pod zdjęciem składniki na prosty i szybki przepis:


jajo faszerowane szynką i serkiem almette z ziołami
Składniki na 8 połówek:
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 5 plasterków szynki
  • kilka kaparów
  • 1 szalotka
  • 3 łyżki serka typu almette z ziołami
  • rzeżucha, przyprawy do smaku
Przygotowanie:
  • gotujemy jajka na twardo
  • w tym czasie przygotowujemy nasz farsz: kroimy bardzo drobno: szalotkę i kapary, szynkę kroimy w drobną kostkę, wszystko dodajemy do miseczki
  • następnie dodajemy rzeżuchę, przyprawy (sól, pieprz obowiązkowo) i serek typu almette
 
farsz: serek, szynka, szalotka, kapary, rzeżucha

  • następnie obieramy nasze jajka i wyjmujemy z nich żółtko, które dodajemy do naszego farszu
  • proponuję wykroić z jajka nieco więcej niż samo żółtko, będzie więcej miejsca na farsz, wykrojone białko, dodajemy również do farszu (ja robiłam to łyżeczką)
  • mieszamy wszystko dokładnie, próbujemy i jak trzeba przyprawiamy
  • wypełniamy połówki jajek, posypujemy rzeżuchą



jajo faszerowane

Całość gotowa. Jest to propozycja na inne niż polane majonezem jajo na twardo. Przepis możecie wykorzystać podczas zbliżających się Świąt, bądź jako przystawka na co dzień.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Na takie jajeczka właśnie ostatnio naszła mnie ochota :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cieszę się, że trafiłam - z łatwością możesz je przygotować!

      Usuń
  2. Lubie takie jajeczka.
    Ale w pewnym momencie przeczytałam z szarlotką zamiast szalotką. Najpierw się zdziwiłam, potem zaciekawiłam a teraz wiem, żle przeczytałam, bo dopadł mnie wirus i łzawią mi oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdrowia życzę!
      ja jak czytałam post po opublikowaniu też nie byłam pewna czy dobrze napisałam :)

      Usuń
  3. Chętnie poczestowałabym się takim jajeczkiem :)

    OdpowiedzUsuń