czwartek, 3 kwietnia 2014

gulasz z kaszą gryczaną i ogórkiem kiszonym

Dzisiaj propozycja obiadowa: gulasz z kaszą gryczaną i ogórkami kiszonymi. 
Przyjęło się, że dobry gulasz musi się długo dusić. Ja jestem zwolenniczką szybkiej kuchni, dlatego też przygotowanie mojego (4 porcje jak na zdjęciu) zajmie nie więcej niż 60 minut. Poniżej szczegóły i mój talerz dla smaku :)


gulasz z mięsa wieprzowego z kaszą i ogórkami


Składniki:
  • cebula
  • mięso (ja użyłam szynki wieprzowej)
  • śmietana do sosów/zup
  • przyprawy
  • kasza gryczana
  • ogórki kiszone
Przygotowanie:
  • zaczynamy od pokrojenia na kawałki (im mniejsze, tym szybciej będzie się robiło i to pierwszy klucz do naszego sukcesu) mięsa wieprzowego
  • obtaczamy je delikatnie w mące i obsmażamy na mocno rozgrzanym oleju
  • w tzw. międzyczasie kroimy cebulę w pół-piórka i delikatnie podduszamy na osobnej patelni
  • do garnka z nieprzywierającą powłoką wrzucamy nasze podsmażone mięso, cebulę i przyprawy, chwilę dusimy, ciągle mieszając
  • do garnka wlewamy trochę wody (tak, żeby przykryło nasze składniki)
  • zostawiamy na niewielkim ogniu, co jakiś czas mieszając nasz gulasz
  • gotujemy kaszę gryczaną jak na opakowaniu
  • sprawdzamy mięso, jak rozpada się w ustach, do garnka dodajemy trochę śmietany (ja dodałam dużo ostrej przyprawy - śmietana złagodziła nieco smak)
  • dusimy dosłownie kilka minut, ciągle mieszając
  • PODAJEMY :)
Mam nadzieję, że zaprezentowany sposób pokaże, że to bardzo szybka, łatwa potrawa. Czasami do takiego gulaszu dodaję jeszcze marchewkę czy pieczarki, albo i jedno i drugie, i koncentrat pomidorowy. Tym razem dodałam pasty harissa, stąd pomarańczowy kolor.

Gulasz idealnie komponuje się z kaszą gryczaną i ogórkami kiszonymi. PYCHA!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz