niedziela, 6 kwietnia 2014

dietetyczny kapuśniak

Dzisiaj pomysł na obiad - bardzo dietetyczny kapuśniak. Bardzo lubię kapustę kiszoną, a dla tych, którzy niekoniecznie bądź mają wątpliwości, poniżej świetny artykuł opisujący jej niesamowite własciwości:
kapusta kiszona na zdrowie 

kapuśniak dietetyczny


Składniki na dietetyczny kapuśniak:
  • kapusta kiszona
  • marchewka (można użyć wszystkich składników powszechnej włoszczyzny)
  • cebula
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • kminek, majeranek
  • sól - jeśli potrzeba
Przygotowanie:
  • zaczynamy od pokrojenia w piórka cebuli, którą wrzucamy do garnka z kroplą oliwy, dusimy i po chwili dodajemy pokrojoną w plasterki marchewkę, mieszamy
  • wyciskamy sok z kapusty - który można spokojnie wypić (niektórzy płuczą kapustę przed gotowaniem, bądź w trakcie gotowania zmieniają wodę, ja nie - ponieważ w kapuśniaku właśnie najbardziej lubię kwaśny smak) i dokładamy kapustę do garnka
  • podlewamy wodą, tak by przykryć całość (zamiast wody, można oczywiście dodać bulionu, bądź kostki) i dodajemy ziele angielskie i liść laurowy
  • zostawiamy na niewielkim ogniu pod przykryciem
  • gotujemy do czasu, aż marchewka i kapusta będą w miarę miękkie, nie lubię rozgotowanych, muszę czuć jak gryzę - jeśli rozumiecie co mam na myśli
  • przyprawiamy kminkiem oraz solą - jeśli jest taka potrzeba, moja kapusta była wystarczająco słona i nie musiałam dosalać
  • podajemy :)
Mój kapuśniak wyszedł bardzo gęsty, po zjedzeniu dwóch porcji dolałam nieco wody i przyprawiłam jeszcze raz. Widać to na poniższym zdjęciu, zupa jeszcze w garnku:

kapuśniak w garnku
Kapuśniak bardzo dobrze smakuje też na drugi dzień po gotowaniu, jeśli nie przeszkadza Wam jedzenie dwa dni tego samego, polecam zrobić więcej.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Ja dość często serwuję swoim domownikom taką zdrową zupe, szczególnie zimą.
    Ty przesmażasz cebulę i marchew, ja jeszcze pietruszkę i samą kapustę, dopiero dokładam do zupy. spróbuj- tez pycha, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz - dziękuję, następnym razem zrobię jak piszesz :)

      Usuń