sobota, 29 marca 2014

halibut z brązowym ryżem i fasolką szparagową

Zdecydowanie za rzadko jem ryby, najczęściej wybieram łososia.. Tym razem w roli głównej ryba - halibut.

Pomysł na obiad: halibut, fasolka szparagowa, ryż brązowy.

składniki:

  • brązowy ryż
  • filet halibuta
  • zielona fasolka szparagowa (moja była mrożona)
przygotowanie:
  • zaczynamy od ryżu, bo gotuje się najdłużej - zgodnie z info na opakowaniu
  • nastawiamy fasolkę szparagową, gotujemy w osolonej wodzie zgodnie z informacją na opakowaniu
  • halibuta przyprawiłam sosem sojowym, sosem z limonki, ziołowym pieprzem i majerankiem, udusiłam na patelni z kroplą oliwy - niestety nie panierowałam go w mące, z tego też faktu, jak się domyślam, lekko mi się rozleciał, co na szczęście nie wpłynęło na jego smak

Danie na talerzu prezentowało się tak:


halibut z ryżem i fasolką

Muszę przyznać, że halibuta jadłam pierwszy raz. Smak mi bardzo podpasował, ale cena nieco odstraszyła, zatem będzie to pomysł na obiad raz na jakiś czas.

Smacznego!

Pomysł na danie zainspirowany przepisami od pani Moniki Dajkowskiej-Bichta; dietetyk kliniczny.
Oryginalnie zamiast halibuta miał być dorsz i nie z patelni, a z piekarnika, ale niestety w sklepie, w którym robiłam zakupy dorsza nie było.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz