niedziela, 12 października 2014

dyniowa zupa-krem inaczej

Dzisiaj dyniowa zupa-krem, którą przygotowałam inaczej niż zwykle.

Jakiś czas temu na blogu pokazywałam już zupę-krem z kalafiora, która gotowana była na mleku. Przepis możecie znaleźć tutaj: zupa kalafiorowa na mleku 

Tym razem spróbowałam z zupą dyniową i muszę ogłosić sukces! Zupa była pyszna :)

Składniki:
  • dynia (kawałek 30 dkg)
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 marchewka
  • liście laurowe, ziele angielskie, imbir, pieprz ziołowy, sól, pasta harrisa (1/2 łyżeczki), pasta pomidorowa (1 łyżka), papryka słodka
  • 1 szklanka mleka 2%
  • 1/2 szklanki wody (lub bulionu)
  • prażone pestki dyni - opcjonalnie
  • kasza jęczmienna - opcjonalnie
Przygotowanie:
  • zaczęłam od pokrojenia dyni w kostkę, marchewki w plasterki, cebuli w półplasterki i czosnku jak wyszło
  • dodałam wszystko do garnka z grubym dnem, podlałam niewielką ilością wody i włączyłam gaz
  • następnie dodałam wszystkie przyprawy i często mieszałam, co jakiś czas podlewałam wodą, w sumie użyłam około 1/2 szklanki
  • gdy dynia była już w zasadzie papką dodałam 1 szklankę mleka, doprowadziłam do wrzenia
  • zmiksowałam wszystko na gładką zupę-krem (wcześniej wyłowiłam ziele angielskie i liście laurowe)
  • jeszcze chwilę pogotowałam i podałam
Zupę podałam z ugotowaną wcześniej kaszą jęczmienną i prażonymi pestkami dyni. Muszę nieskromnie powiedzieć, że to idealny eksperyment ostatnich dni :) Dynia teraz jest do kupienia praktycznie wszędzie, więc jeśli macie ochotę spróbować szczerze polecam!

Smacznego!

15 komentarzy:

  1. Mmm... Jako miłośniczka zupy z dyni jestem na ogromne tak! Uwielbiam Twoj przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trafiłam. Serio polecam spróbowanie z mlekiem :)

      Usuń
  2. pysznie! uwielbiam dynię i ta zupa na pewno by mi zasmakowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zupa z dyni oczywiście na dużym plusie, świetny dodatek kaszy jęczmiennej!

    OdpowiedzUsuń
  4. mleko musi łagodzić smak dyni i nadawać lekkiej słodyczy..
    coś mi się wydaje, że byłabym nią zachwycona! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię zupę z dyni! Twoja wygląda apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy nowy przepis na zupę z dyni jest cenny , uwielbiam to warzywo !

    OdpowiedzUsuń
  7. W sezonie jesiennym zupa dyniowa musi być :D Ale mi narobiłaś apetytu :D

    OdpowiedzUsuń