środa, 15 października 2014

faszerowany bakłażan

Dzisiaj propozycja obiadowa - faszerowany bakłażan.

Bakłażana w takiej formie robiłam pierwszy, ale już wiem, że nie ostatni raz. Częściej do faszerowania wybierałam cukinię bądź paprykę. Od bakłażana stroniłam, bo kilka razy jadłam i nie był jakoś specjalnie najlepszy, ale przy okazji robienia zakupów warzywnych patrzył na mnie dość ciekawie i kusząco. Kupiłam. Zrobiłam. Wyszło pysznie! Polecam i zapraszam.




Składniki:
  • 3 połówki bakłażana
  • 3 rodzaje ryżu (ja użyłam: brązowy, dziki i risotto)
  • mięso mielone (u mnie było wieprzowe)
  • 3 ząbki czosnku
  • cebula
  • olej rzepakowy
  • przecier pomidorowy
  • ser żółty
  • przyprawy: sól, papryka ostra, pieprz ziołowy, sól morska z pomidorami, papryka słodka, majeranek
Przygotowanie:
  • przekroiłam bakłażana na pół, wydrążyłam środek (nie używałam go do faszerowania, wykorzystałam do zapiekanki o której innym razem), posoliłam i odłożyłam na ręcznik papierowy do góry dnem
  • nastawiłam ryż, całą mieszankę razem, chodziło tylko o podgotowanie go, doszedł w piekarniku
  • przygotowałam mięso - na patelnię wylałam troszkę oleju rzepakowego, dodałam czosnek i cebulę, następnie mięso i przyprawy, poddusiłam
  • mięso i ryż wymieszałam razem
  • farsz włożyłam do bakłażana
  • bakłażany ułożyłam w formie, podlałam wodą i wstawiłam formę do piekarnika nagrzanego na 180 stopni (z termoobiegiem), piekłam jakieś 60 minut




  • około 10 minut przed zakończeniem pieczenia na wierzch bakłażanów wyłożyłam nieco przecieru pomidorowego oraz posypałam startym serem


Całość wyszła bardzo dobra. Bakłażan nie był twardy, ale też nie rozpadał się. farsz był idealnie dopasowany. Było czuć różne rodzaje ryżu, co też dawało niezłych wrażeń kulinarnych :)





Smacznego!

3 komentarze:

  1. bardzo mi się podoba tak podany bakłażan:))

    OdpowiedzUsuń
  2. faszerowane bakłażany-ostatnio częste dania na blogach.. muszę się skusić i ja, bo taki zapieczony z serem.. booomba ;D

    OdpowiedzUsuń