sobota, 2 sierpnia 2014

grillowana marynowana cukinia - coś na potem :)

Wróciłam! Kilka dni wakacji, kilka dni lenistwa i brak mnie tutaj jakiś czas, ale wracam, miejmy nadzieję, że z właściwą regularnością.

Jeszcze przed urlopem dostałam cukinię, sporo, żółtą i zieloną. Przez chwilę zastanawiałam się co zrobić, zupa-krem to była oczywista oczywistość, ale ile można jeść taką zupę... Po inspirację zajrzałam oczywiście do Internetu, szukałam przetworów i tak właśnie znalazłam blog wraz z przepisem na marynowaną cukinię: KLIK  Zmodyfikowałam nieco przepis i tak wyszła grillowana, marynowana cukinia, zapraszam.




Składniki:
  • cukinia, u mnie były dwa kolory: żółta i zielona
  • oliwa
  • 100 ml octu
  • 2 szklanki wody
  • przyprawy: sól, gorczyca biała, tymianek
  • czosnek
Przygotowanie: 
  • na patelni grillowej smażymy posmarowane oliwą i posolone solą plasterki cukinii


  • Grillowane plasterki cukinii odsączamy chwilę na ręczniku papierowym, a następnie układamy w słoiku, dodając czosnek, gorczycę, tymianek



  • Gotujemy wodę, solimy, dolewamy ocet i zalewamy do słoików. Płyn musi przykryć całość. Zakręcamy, odwracamy zakrętką do dołu i za jakiś czas mamy idealny wkład do obiadu, czy przekąski.





Mam nadzieję, że przepis przypadnie Wam do gustu oraz, że podpowiecie mi jak wykorzystywać jeszcze cukinię. Muszę przyznać, że bardzo ją lubię.


Smacznego!

3 komentarze:

  1. fajny pomysł :) na pewno przyda się do zimowych dań ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha! nie wiem czy wytrzyma do zimy :) korci mnie użycie jej za każdym razem jak widzę słoiki :D

      Usuń
  2. Przepis może i fajny i wygląda to bardzo apetycznie, ale zabrakło w przepisie takich szczegółów jak ilość dodawanej soli, gorczycy czy tymianku. Nie jestem wygą kuchenną, a dla amatora takie szczegóły mają duuuuuże znaczenie.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń