sobota, 23 sierpnia 2014

dietetyczny obiad: naleśniki gryczane - nadziewane warzywami i kurczakiem, podane z sosem pomidorowym

Dzisiaj eksperyment naleśnikowy... Pierwszy raz robiłam naleśniki z mąki gryczanej. Smakowały, były delikatne i wyraziste w smaku. Przygotowałam je z warzywami i sosem pomidorowym. A jaki jest najlepszy sos pomidorowy? :) Własny! W następnym poście pokażę Wam szybki przepis.

A tymczasem przepis na wspomniane naleśniki z mąki gryczanej z kurczakiem i warzywami, podane z sosem pomidorowym.



Składniki na naleśniki: (z poniżej porcji wyszło mi 14 naleśników)
1,5 szklanki mąki gryczanej
2 jajka (moje były malutkie)
2 szklanki mleka (ja użyłam 2%, można zamienić ze zwykłą wodą)
2 łyżki oleju rzepakowego
szczypta soli

Przygotowanie:
Wszystkie składniki umieszczamy w wysokim naczyniu, bądź misce i dokładnie mieszamy. Żeby było szybciej i wygodniej używamy miksera.
Po dokładnym wymieszaniu, na mocno rozgrzanej patelni smażymy naleśniki. Ja przed pierwszym naleśnikiem posmarowałam patelnię olejem rzepakowym, roztarłam olej ręcznikiem papierowym. Później, gdy patelnia była baardzo rozgrzana, olej nie był już konieczny. Naleśniki smażymy identycznie jak normalne, te z mąki pszennej.

Składniki na farsz:
1/2 piersi z kurczaka
1/2 żółtej papryki
3 spore pieczarki
1/2 cukinii (młodej, możecie wtedy kroić ze skórką)
10 cm pora (biała część)
łyżka oleju rzepakowego
przyprawy do smaku: sól morska, pieprz ziołowy

Przygotowanie:
Wszystkie składniki myjemy i kroimy w bardzo drobną kostkę, wrzucamy na patelnię polaną olejem rzepakowym. Dusimy przez chwilę, żeby pozbyły się wody i nieco poddusiły. Mieszamy i wyłączamy gaz.



Przygotowanie nadziewanych naleśników:
Na stronę naleśnika, która jest bardziej wysmażona układamy farsz, zawijamy naleśnika najpierw w rulon, potem boki i znowu w rulon. Wyjdzie nam mały rulonik z zawiniętymi bokami, dzięki czemu nie wyleci nam nic podczas zapiekania naleśników w piekarniku.
Naleśniki są w zasadzie gotowe i takie można już jeść. Ja jednak wolę zapieczone.



Naleśniki układamy w naczyniu do zapiekania i wkładamy do piekarnika na około 10-15 minut, 180 stopni, termoobieg.
Po chwili wyjmujemy i podajemy z wcześniej przygotowanym sosem pomidorowym.




Mam nadzieję, że taki pomysł Wam się spodoba i będziecie mieć ochotę go wykorzystać. Bardzo by mnie to ucieszyło :)


Smacznego!

6 komentarzy:

  1. To musiało smakować po prostu obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skłamałabym gdybym powiedziała, że nie :) Były bardzo dobre, na pewno zrobię je jeszcze raz. Mąka gryczana dopiero trafiła do mojej kuchni, będę czarować dalej :)

      Usuń
  2. Pysznie wyglądają te naleśniki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na jutro poproszę taki obiadek, mniam :)

    OdpowiedzUsuń