poniedziałek, 4 sierpnia 2014

dietetyczna zupa-krem z żółtej cukinii

Jak wiecie jakiś czas temu dostałam sporo cukinii, oprócz marynowanej, którą pokazywałam TUTAJ zrobiłam też nieśmiertelną jak dla mnie zupę-krem. Choć, mimo przygotowywałam ją wielokrotnie, pierwszy raz z żółtej cukinii.



Składniki:
  • 2 spore cukinie
  • 2 średnie marchewki
  • 1 mała cebula
  • przyprawy do smaku: sól, pieprz
  • bulion lub woda
  • oliwa
Przygotowanie:
  • garnek z grubym dnem polewamy oliwą i wrzucamy pokrojoną w piórka cebulę, delikatnie dusimy
  • w międzyczasie dodajemy pokrojoną w kostkę cukinię, mieszamy i dusimy
  • dodajemy pokrojoną w plasterki marchew, mieszamy, przyprawiamy, dusimy





  • jak warzywa będą nieco podduszone zalewamy całość bulionem i gotujemy do miękkości warzyw, jeśli nie mamy bulionu, możemy zalać wodą, wtedy należy dodać ziele angielskie i listek laurowy, żeby nieco podkręcić smak
  • zestawiamy z gazu, miksujemy blenderem i zupa gotowa :)
  • możemy dodać ziemniaka, ziemniak sprawi, że zupa po zmiksowaniu będzie bardziej gładka, jedwabista




Zupa wyszła bardzo dobra, zarówno od razu po przygotowaniu, jak i na drugi dzień odgrzana w mikrofali w pracy. Polecam, póki jeszcze mamy cukinię, nie dość, że jest mega dobra to ma też bardzo dobrą cenę :) Korzystajmy!

Dodatkowo cukinia to (w 100g) tylko 16 KCAL! :)

A powtarzając za PORADNIKIEM ZDROWIE : cukinia zawiera potas, żelazo i magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1, beta karoten. Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się  w niej metale ciężkie. Może być jednym z pierwszych warzyw jakie podaje się małemu dziecku.


Smacznego!


6 komentarzy: