sobota, 1 lutego 2014

jogurt z owoców leśnych i banana

Raz na jakiś czas w ramach śniadania, drugiego śniadania, deseru czy po prostu zachcianki przygotowuję JOGURT.
Tym razem zrobiłam go w ramach zachcianki na drugie śniadanie. Jest sobota, mam więcej niż normalnie czasu to i pomysły na kulinarne szaleństwa są :)


Jeszcze z pianką wynikającą z wielkiego miksowania jogurt domowej roboty prezentował się jak na zdjęciu obok.

Składniki jakich użyłam tym razem to:
- mleko 2% (około 0,5 litra)
- mieszanka mrożonych owoców leśnych i truskawek (pół opakowania)
- 2 banany

Mrożoną mieszankę nieco rozmroziłam, po prostu wyspałam do miseczki i odczekałam kilka chwil, by owoce nie były już tak bardzo zmrożone.
Następnie wyjęłam dzbanek, włożyłam pokrojonego na kawałki banana, dosypałam owocki i dolałam trochę mleka - rozpoczęłam miksowanie (użyłam ręcznego blendera). Nie mogłam się oprzeć i od razu przelałam część do szklanki i wypiłam racząc się bardzo dobrym smakiem.
Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię tego rodzaju napoje. Gęstość jogurtu zależy od ilości mleka. Tym razem zrobiłam nieco gęstszy, czasami bardzo rzadki. Nie musiałam dodawać cukru - banany załatwiły wszystko.

Z tej porcji składników wyszło około 1 litra gotowego, pysznego jogurtu.

owocowy domowy jogurt
 SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz