niedziela, 9 lutego 2014

babcine ciasteczka

Czasami mam ochotę na coś słodkiego, zazwyczaj wtedy, gdy w domu nie mam nic i nie chce mi się z niego wychodzić... Wtedy przypominam sobie smaki dzieciństwa i wszystko to, co udało się zrobić w sumie z niczego... Pewnie też pamiętacie lizaki z cukru, blok czekoladowy (robię genialny :) kiedyś się pochwalę) albo owsiane "czekoladowe" ciasteczka...
Tym razem właśnie takie ciasteczka przygotowałam.

Składniki:

  • 3 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 kostki masła/margaryny
  • kilka łyżek mleka (powiedzmy, że 8)
  • 4 łyżki kakao

Przygotowanie:

W średniej wielkości garnku (najlepiej z grubym dnem) roztapiamy masło, do niego dodajemy cukier, ciągle mieszamy. Następnie dodajemy kakao (znowu mieszamy) i mleko (mieszamy), jak już wszystkie składniki będą gładką, błyszczącą maso-polewą zdejmujemy z ognia i dodajemy płatki, najlepiej porcjami i znowu mieszamy :)


ciastka jeszcze w garnku :)

Po tym jak wszystko będzie dokładnie wymieszane, formujemy kulki, wykładamy je na talerz przykryty folią spożywczą i przenosimy do lodówki. Tym razem użyłam foremek, które wyłożyłam folią, a do środka włożyłam masę.


ciasteczka w foremkach

Następnie nasze ciastka powinny trafić na kilka godzin do lodówki, jak ktoś nie może wytrzymać (jak ja) można włożyć je do zamrażalnika, ale pamiętajcie by po jakimś czasie jednak przenieść je do lodówki.

Gotowe CZEKOLADOWO-OWSIANE CIASTKA prezentują się tak:


gotowe ciastko owsiano-czekoladowe

Muszę przyznać, że taka porcja nawet jak dla mnie była za duża do zjedzenia na raz... Ale na dwa było już idealnie ;)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz