niedziela, 13 lipca 2014

słodka niedziela #2 - dietetyczny deser: sernik z musem owocowym

Dziś w ramach słodkiej niedzieli sernik, podobny do tego prezentowanego ostatnio TUTAJ, ale jednak nieco inny, bo tym razem z musem owocowym.

W związku z tym, że jestem na diecie, zmieniam filozofię odżywania i nawyki, staram się jeść zdrowiej i uważniej niż do tej pory. Ale niestety mojej słabości do słodyczy trudno jest się pozbyć... Dlatego też kombinuję z różnymi deserami.

Dzisiaj zaprezentuję sernik, który z prawdziwym sernikiem jest podobny w sumie z nazwy ;) Ale mi smakuje! :)


Składniki na sernik:
  • ser biały chudy - 250g
  • 2 jajka
  • 1 banan
Składniki na mus owocowy:
  • 3 morele
  • 1 brzoskwinia
  • 1 banan
Przygotowanie sernika:
  • ser mielimy na gładką masę, w trakcie dodajemy banana, mielimy kolejne kilka minut, następnie dodajemy jajka i mielimy ponownie - całość około 5-6 minut
  • masa ma być gładka i lejąca
  • masę wlewamy do formy i wstawiamy do piekarnika na około 50 minut - 180 stopni
Przygotowanie musu:
  • wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy na gładką masę, oczywiście wyrzucamy pestki ;)
Sernik upiekłam w formie silikonowej, tym razem w kształcie serca. Niestety sernik nie wyrósł jakoś specjalnie, raczej był zbity i miał wysokość około 1cm, dlatego też pomyślałam o dodaniu musu owocowego.





Piętrowo-warstwowo prezentował się lepiej, a mus dodał nieco kwaskowatości :)

Czasami jak oglądam przepisy i zdjęcia na innych blogach, zżera mnie zazdrość z dwóch powodów: nie umiem, nie mogę :) Ale mam nadzieję, że mój dietetyczny sernik przypadnie Wam do gustu. Skromny, dietetyczny, pyszny :)

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Też od jakiegoś już czasu staram się odżywiać zdrowiej. I też jestem strasznym łasuchem, więc wiem jak trudno jest pokonać słabość do słodyczy... Trzymam kciuki za wytrwałość:) A przepis jest kuszący!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i kreatywny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  3. heh, mam podobnie, próbuję coś robić, wiecznie...........zobaczymy co z tego wyjdzie;p

    OdpowiedzUsuń
  4. ma ser jest więc i sernik! :)
    Wygląda fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za komentarze i życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń