wtorek, 15 lipca 2014

pasta jejeczna z suszonymi pomidorami

Tym razem przekazuję Wam mój ostatni wynalazek: pasta jajeczna z suszonymi pomidorami.

Dla apetytu zdjęcie, poniżej składniki i przepis.

Składniki:
  • 4 ugotowane na twardo jajka
  • łyżka posiekanego koperku
  • 2 czubate łyżeczki serka z ziołami typu almette
  • 4 suszone pomidory
  • sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
  • całość umieszczamy w rozdrabniaczu (bądź traktujemy blenderem) i rozdrabniamy na gładką masę
  • przyprawiamy solą i pieprzem
  • podajemy na chlebie, najlepiej z dodatkiem warzyw

Przyznam, że pierwszy raz robiłam tak gładką masę z jajek, zawsze czuć było kawałki jajek, tym razem zrobiłam coś nowego, ale już wiem, że kiedyś to powtórzę.

Masa jajeczna nadaje się zarówno na kanapkę, jak i nadzienie, np. wędzonego łososia - tam jednak do podkręcenia smaku polecam dodać nieco chrzanu, znakomicie wpłynie na smak łososia. Taką masą możemy też nadziać plasterki szynki, wystarczy zwinąć je jak roladki - będą wyglądały smakowicie i bardzo ładnie. Podobnie możemy masę włożyć na łódeczki z cykorii lub nałożyć na grillowaną cukinię i zwinąć w ruloniki.



Jak widzicie zastosowań jest wiele, a to tylko kilka pierwszych, o których pomyślałam, polecam kombinowanie! W kuchni nie może być nudno :)

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. bardzo lubię pastę jajeczną i suszone pomidory, bardzo smakowita:)

    OdpowiedzUsuń
  2. coś mi się wydaje, że byłabym jej wielką fanką!
    Uwielbiam pasty pod wszelkim rodzajem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ubóstwiam takie pasty! I nie mogę się już doczekać, kiedy sezon pomidorowy ruszy pełną parą, by zacząć domową produkcję suszonych pomidorów:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak widać po komentarzach nie tylko ja uwielbiam pasty :) Dziękuję za wizytę! :)

    OdpowiedzUsuń