niedziela, 6 lipca 2014

słodka niedziela #1 - dietetyczny deser: SERNIK!

Witajcie!
Dzisiaj słodka niedziela i jako danie na deser polecam sernik.

Mój sernik jest dietetyczny oraz bardzo łatwy w przygotowaniu, w dodatku składa się tylko z 3 składników! :)

Dla smaku zdjęcie, a poniżej owe składniki i przepis.


Składniki (porcja wielkości jak na zdjęciu, wysokość sernika około 3 cm):
  • biały ser - twaróg 50 dkg (ja użyłam dwóch trójkątów, ser chudy)
  • 4 jajka (jak małe to 5)
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • aromat waniliowy (opcjonalnie)
Przygotowanie:
  • ser wkładamy do miksera i miksujemy przez kilka minut na gładką masę
  • dodajemy jajka i mieszamy ciągle na średnich obrotach
  • dodajemy cukier i dalej mieszamy
Ciągłe mieszanie to około 10 minut; ser z jajkami ma być lejącą, rzadką masą.
  • przelewamy masę do naczynia wyłożonego papierem do pieczenia (żeby papier nam się lepiej dopasował do naczynia, zginamy go, moczymy i wyciskamy wodę, wtedy idealnie się ułoży)
  • wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 50-60 minut w temperaturze około 180 stopni
  • w połowie pieczenia warto otworzyć drzwiczki, ponieważ ser nam bardzo wyrośnie, żeby nieco spadł i się dopiekł, skórka na górze będzie dość przypieczona, ale nie martwicie się, tak ma być!
  • GOTOWE! :)
Jest to bardzo łatwy do zrobienia deser. Składniki w domu mamy prawie zawsze, więc do dzieła!

Dodam, że sernik można też zrobić z już zmielonego sera, takiego przeznaczonego na serniki. Ja mój sernik chciałam bardzo odchudzić, dlatego też zwykły, chudy twaróg wydał mi się najodpowiedniejszy. Dla dekoracji ułożyłam na nim przepyszne, słodkie maliny. Strona którą widzicie to faktyczny spód sernika, ale jak pisałam wcześniej skórka na wierzchu się mocno przypieka, dlatego ładniej wygląda od spodu, te wzorki... :)




Zgodzę się, że z prawdziwym sernikiem ma mało wspólnego, ale jako deser dla osób na diecie jest idealny. I przy tym będę się upierać! :)

Lubicie takie odchudzone desery? Jeśli macie takie u siebie, a jeszcze ich nie widziałam, dajcie znać! :)

Smacznego!





14 komentarzy:

  1. wygląda po prostu mega apetycznie! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda super!
    musi być smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm... wygląda niesamowicie apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Spryciula z Ciebie :) szybki, dietetyczny i pyszny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na to, co Ty czarujesz, nie wiem która z nas to lepsza spryciula :) Ale dziękuję :)

      Usuń
  5. uwielbiam serniki! pysznie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmmmmmm, podoba mi się ten serniczek, zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń