niedziela, 29 czerwca 2014

dietetyczny obiad: pulpety z mięsa mielonego z indyka z kapustą w środku

Witajcie,
Wracam! Mam nadzieję, że z właściwą regularnością.

Dzisiaj przepis zainspirowany obiadem, jaki jakiś czas temu jadłam u mojego brata i jego rodziny. U nich wyglądało to tak jak w tym wpisie: GOŁĄBKI BRATOWEJ :) Jako, że od niedawna jestem posiadaczką super-hiper-ekstra maszynki do mielenia mięsa, ostatnio mam ochotę tylko na jedzenie, którego głównym składnikiem jest mięso mielone :) Takim oto sposobem dzisiaj prezentuję pulpety, które bez mięsa mielonego nie miałyby racji bytu!

Pulpety z mięsa mielonego z kapustą w środku, całość w sosie pomidorowym, podana z ryżem.



Składniki (porcja bardzo duża - pewnie dla 4osobowej rodziny akurat, ja część gotowych pulpetów zamroziłam, będą na kiedyś do pracy):
pulpety:
1/2 średniej kapusty
70 dkg mięsa mielonego (ja miałam udziec z indyka)
1 cebula
2-3 ząbki czosnku
przyprawy do smaku: sól, pieprz, kminek
bulion lub woda

sos pomidorowy:
puszka pomidorów z sokiem
przyprawy do smaku: ziele angielskie, liść laurowy, sól, czosnek w granulkach, pieprz, szczypta ostrej papryki

Przygotowanie:
Do miski z mięsem mielonym dodajemy przyprawy, drobniusieńko pokrojoną cebulę i czosnek (ja zmieliłam razem z mięsem w maszynce), dokładnie mieszamy ręką, następnie dodajemy bardzo drobno posiekaną kapustę (ja poszatkowałam w rozdrabniaczu). Całość mieszamy do czasu, aż całość będzie jednolicie wymieszana. Z mięsa lepimy kulki - wielkość jak wolicie, moje były i małe i większe.



W garnku podgrzewamy bulion (albo wodę, tylko ją przyprawcie), do wrzącego dodajemy nasze pulpety. I teraz tak: jak chcecie jeść je bez sosu pomidorowego - musicie gotować je nieco dłużej, żeby i mięso było ugotowane, i kapusta była miękka. Jeśli pulpety będziecie, tak jak ja, dusić jeszcze w sosie pomidorowym - wystarczy jak podgotujecie je chwilę, tak by wypłynęły na wierzch garnka.


Ja pulpety jadłam z sosem pomidorowym, który robimy najłatwiej na świecie. Go garnka lub patelni, dodajemy pomidory z puszki wraz z sosem. Przyprawiamy: sól (pomidory LUBIĄ sól), pieprz, nieco czosnku i ostrej papryki, podgrzewamy. W trakcie podgrzewania dodajemy nasze podgotowane wcześniej pulpety - moje lądowały od razu z garnka z bulionem. Obracamy je w garnku kilka razy i dusimy kilkanaście minut. Sos nam zgęstnieje, a pulpety dojdą. Wszystko będzie smakowite!


Muszę przyznać, że pierwszy raz robiłam pulpety z kapustą w środku, ale nie ostatni! Danie bardzo dobre, jeśli robicie wg mojego przepisu - też bardzo dietetyczne.

Możecie podać je z młodymi ziemniakami, ryżem lub kaszą.

Mam nadzieję, że komuś z Was pomysł się spodoba i dacie mi o tym znać.

Smacznego!

21 komentarzy:

  1. Wpraszam się na taki smaczny obiadek, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł super :) pulpecików z kapustą jeszcze nie jadłam.... miałam kiedyś przyjemność jeść natomiast mielone z kapustą w środku, zwane a'la gołąbki - coś jak te od Bratowej :) tyłko w formie kotleta tj. smażone.... Twoja wersja pyszna i rzeczywiscie bardziej dietetyczna :))
    Super- hiper maszynki do mięsa,, zazdraszczam,, :) też na taką czyham...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pomysłów pewnie tyle, ile kucharzy :) Co do maszynki to polowałam na nią dobre kilka lat, pomysł przychodził, później tlumaczyłam sobie że tego nie potrzebuję i tak kilka razy. Aż w końcu się zdecydowałam, upolowałam, ci zajęło trochę czasu i mam! :)

      Usuń
  3. hehe, w ubiegłym tygodniu robiłam pulpety, następnym razem spróbuję z kapustą;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, wyszły bardzo pyszne, no i zawsze to jakieś urozmaicenie :)

      Usuń
  4. Miec takie na obiad...marzy mi sie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nic prostszego, przepis już masz, jutro po składniki i do kuchni :) Na pewno Ci się uda! :)

      Usuń
  5. jadłam takie juz i bardzo mi smakują, mężowi mniej bo mowi ze są to oszukane pulpety ale i tak zjada:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za wszystkie komentarze i proszę o więcej :) !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm.... Za takie pulpety oddalabym
    Deser!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio mam odpał na kapustę, a że bardzo lubię również mięso indycze, przepis na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. no to mam pomysł na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ooo.. z kapustą w środku? :)
    Bajer, taka odmiana od starej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za komentarze! Jeśli będziecie mieć pytania co do przepisu, bo widzę, że się spodobało, śmiało! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. 27 yr old Research Assistant II Phil Waddup, hailing from Maple Ridge enjoys watching movies like Donovan's Echo and Ghost hunting. Took a trip to Belovezhskaya Pushcha / Bialowieza Forest and drives a Sportvan G30. zawartosc strony

    OdpowiedzUsuń