poniedziałek, 9 czerwca 2014

młoda kapusta z marchewką - jako samodzielne danie, bądź dodatek do mięsa

Witajcie,
tym razem szybki i łatwy przepis na młodą kapustę. Od jakiegoś czasu wołała mnie ze straganów, uległam i jest. Bardzo pyszna!

Składniki (4 porcje):
  • 3/4 główki młodej kapusty (możecie użyć całej, po prostu kawałek potrzebowałam do innego dania)
  • 2 marchewki
  • 1 cebulę
  • 1 puszkę pomidorów z sokiem
  • przyprawy do smaku: kminek, sól, pieprz mielony, majeranek, ziele angielskie - kilka kulek oraz kilka kulek kolorowego pieprzu
Przygotowanie:
  • najpierw kroimy cebulę - w piórka
  • szatkujemy kapustę
  • marchew ścieramy na tarce
  • do garnka z grubym dnem wrzucamy cebulę, dusimy chwilę, często mieszając (można podlać wodą, żeby się nie przypaliła)
  • dodajemy poszatkowaną kapustę i marchew, mieszamy wszystko razem, chwilę dusimy
  • dodajemy puszkę pomidorów z sokiem, dodajemy przyprawy, mieszamy wszystko dokładnie, przykrywamy i zapominamy na jakieś 15 minut
  • po tym czasie dolewamy trochę wody, mieszamy wszystko dokładnie i znowu zapominamy na kilka minut
  • po około 30-40 minutach gotowania na małym ogniu młoda kapustka będzie gotowa
Na moim talerzu prezentowała się tak:


Mam nadzieję, że będziecie chcieli przygotować podobną. Danie jest bardzo dietetyczne. Kapusta sama w sobie zawiera niewiele kalorii, a z dodatkami, też łapie się w kategorie przepisów dietetycznych.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Młodą kapustę uwielbiam, jak dla mnie to jedno z najlepszych warzyw na świecie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpadam z rewizytą :)) pysznie tu u Ciebie :))
    Ach, taka kapustka smakuje wyśmienicie..... przypomniałas mi by sięgnąć po młodą kapustę.
    Zapraszam do siebie częściej :)) Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wszystkie komentarze i zapraszam częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, bardzo lubię, a zapomniałam o niej! Zastanawiałam się, czym by ją tu wzbogacić...pomidory! No tak. Zrobię, zrobię, zrobię.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń