wtorek, 10 czerwca 2014

biała zupa, czyli zupa - krem z kalafiora

Dzisiaj propozycja zupy-krem z kalafiora. Kiedyś już prezentowałam na blogu zupę-krem z kalafiora, ale przygotowana była na mleku (przepis TUTAJ), tym razem inna wersja zupy z kalafiora.




Składniki (4 porcje):
  • 1 kalafior
  • kawałek pora - około 10 cm
  • kawałek selera
  • 2 pietruszki
  • oliwa
  • bulion warzywny
  • przyprawy do smaku: liść laurowy, ziele angielskie, pieprz kolorowy, sól
Przygotowanie:
Pora kroimy w piórka, selera i pietruszkę w kostkę podobnej wielkości. Wrzucamy do garnka z grubym dnem polanym niewielką ilością oliwy. Dusimy co chwilę mieszając, trzeba pilnować by się nie przypaliły.



Kalafiora dzielimy na małe różyczki i dodajemy do pozostałych składników. Mieszamy i chwilę dusimy. Zalewamy bulionem i gotujemy około 20-30 minut.



Po ugotowaniu zupę traktujemy blenderem. Przelewamy do talerza i cieszymy się jej smakiem.

Muszę przyznać, że jedną porcję przetarłam przez sito (zdjęcie na górze strony), niestety moje lenistwo zwyciężyło i pozostałe porcje były już tylko po blenderze. Nie przeszkadzały mi niewielkie grudki.

Poniżej zupa kalafiorowa z "niewielką" ilością chilli i majerankiem.


Bardzo polecam taką zupę. Zauważyłam, że w mojej kuchni królują zupy-krem. Chyba czas pomyśleć o jakiejś innej wersji zupy :)


Smacznego!


Pomysł na danie zainspirowany przepisami od pani Moniki Dajkowskiej-Bichta; dietetyk kliniczny.

8 komentarzy:

  1. Siedzę sobie i szukam czegoś fajnego na obiad, może kalafior????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak polecam! Zwłaszcza teraz, póki młody i ładny :)

      Usuń
  2. Taką zupkę chętnie wypróbujemy :)
    Wygląda niepozornie ale patrząc na składniki, na pewno ma pyszny smak!
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często takie niepozorne dania są bardzo dobre :) dziękuję za komentarz!

      Usuń
  3. mmmniam.. rewalacyjnie się prezentuje :) uwielbiam takie zupy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że trafiłam, to także mój smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie gotowałam takiej zupki, bo coś ostatnio mam awersje do kalafiora, ale kto wie ...:)

    OdpowiedzUsuń