czwartek, 19 czerwca 2014

pieczony łosoś podawany z cukinią i szpinakiem

Witajcie!
Dzisiaj zaprezentuję Wam przepis na łososia z cukinią i szpinakiem, jakiego niedawno jadłam w jednej z restauracji. Bardzo mi smakowało i postanowiłam spróbować zrobić podobne danie samodzielnie.

Pokazywałam zdjęcie tej potrawy jakiś czas temu w migawkach z cyklu jedzenie knajpowe TUTAJ, a poniżej potrawa wykonana przeze mnie:

Składniki (na 2 porcje):
  • filet łososia - 2 kawałki
  • cukinia - 1 spora sztuka
  • szpinak - dwie garści świeżych liści
  • czosnek - 2-4 ząbki
  • oliwa, masło klarowane
  • sól, pieprz cytrynowy do smaku
  • przyprawa do ryb - opcjonalnie
  • sok z cytryny - opcjonalnie
Przygotowanie:
  • czosnek drobno kroimy - potrzebny będzie do cukinii i do szpinaku, od razu przygotujcie całość
  • cukinię drobno szatkujemy, ja użyłam rozdrabniacza, który zrobił to za mnie
  • łososia posypujemy przyprawami i wkładamy do piekarnika - ja zawinęłam w folię aluminiową, posypałam przyprawą do ryb, solą i pieprzem cytrynowym - w piekarniku będzie około 20 minut w 180 stopniach, w tym czasie przygotowujemy resztę składników
  • do garnka/patelni wrzucamy cukinię z czosnkiem, delikatnie solimy i dusimy co jakiś czas mieszając aż do momentu wyjęcia łososia
  • na patelni rozgrzewamy łyżeczkę masła klarowanego i kroplę oliwy, dodajemy czosnek, mieszamy i po chwili dodajemy szpinak, mieszamy
  • wyjmujemy łososia i podajemy układając go na uduszonej cukinii, a na wierzch ryby wykładamy szpinak





Do łososia można jeszcze dodać pomidorki, tak jak mi podali w restauracji, ale o tym zapomniałam. Mam nadzieję, że propozycja na tak podanego łososia przypadnie Wam do gustu.

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. mogę jedynie dodać, że serio było pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łosoś, cukinia i szpinak... przecież to musi być pyszne! :P
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham zielsko wszelakie w jedzeniu ,a z łososiem to już idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. to musi być przepyszne!
    moje ulubione dodatki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Łososia ze szpinakiem robię dosyć często; cukinię uwielbiam, ale nigdy nie robiłam w tej formie :) Coś czuję, że niedługo zrobię taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za wszystkie komentarze! :)

    OdpowiedzUsuń