niedziela, 11 stycznia 2015

słodka niedziela #8

Dzisiaj w ramach słodkiej niedzieli przepis na ciastka z kaszy i płatków jaglanych.

Przepis znalazłam na blogu FOODMANIA, a dokładnie TUTAJ, nieco go zmodyfikowałam (w końcu słodka niedziela) i tadam - ciastka zrobione. Już wiem, że nie pierwszy raz! :)

Zapraszam!




Składniki (mi wyszło 8 ciastek):

  • 3 łyżki kaszy jaglanej
  • 4 łyżki płatków jaglanych
  • 1 białko
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego (u mnie kozi)
  • 1 łyżeczka oleju rzepakowego
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • garść orzechów: mieszanka laskowych i nerkowców


Przygotowanie:
Kaszę ugotować i ostudzić. Płatki jaglane zmielić na mąkę - ja nie mam młynka, więc mąką nie były, ale zostały dość rozdrobnione, były "prawie mąką". gdy kasza wystygnie, połączyć ze sobą wszystkie składniki i potraktować je blenderem. Dosłownie 2-3 minuty. Dodać połowę mieszanki orzechów, wymieszać łyżką.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i formować ciastka. Posypać pozostałą porcją orzechów.
Piec 35 minut w piekarniku nastawionym na 180 stopni.



Tak ciastka prezentowały się zaraz po upieczeniu:



Muszę przyznać, że właśnie czegoś takiego oczekiwałam i potrzebowałam. Ciastka nie są bardzo słodkie (niczym nie były dosładzane), ale jak dla mnie wystarczające. Następnym razem spróbuję z migdałami albo bananem... 




Muszę przyznać, że ciastka są bardzo dobre. Moja słodka niedziela jest przepyszna. Są dużo lepszą alternatywą dla kupnych ciastek, zwłaszcza dla osób, które jak ja, są na diecie.

Można zabrać je do pracy i będą super przekąską. Albo np. na spacer. W przypadku napadu głodu lepiej mieć taką przekąskę niż zjeść coś, z czego nie będziemy później zadowoleni. Warto mieć ze sobą coś zdrowego! A te ciastka jak nic takie właśnie są!






Smacznego!





7 komentarzy:

  1. ale super, że skorzystałaś z mojego przepisu, zmodyfikowałaś go i wyszły takie pyszności! Z chęcią by się poczęstowała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za ten przepis! nie raz jeszcze z niego skorzystam, te wytrawne - jak robiłaś też kiedyś zrobię! :)

      Usuń
  2. Taką niedzielę to ja rozumiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajny pomysł na słodką i zdrową przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm.. ciastka na niedzielę-idealny dodatek do kawy! :)
    Pychota ;)

    OdpowiedzUsuń