poniedziałek, 5 stycznia 2015

propozycja obiadowa - coś a'la carbonara

Dzisiaj obiad z cyklu co bu tu zrobić jak niewiele w lodówce :)

Makaron w stylu a'la carbonara. Zapraszam!



Składniki:
  • szynka - 1 plasterek o grubości 1 cm
  • kiełbasa - kawałek około 6 cm
  • 1 jajko
  • 1/2 cebuli
  • ser żółty - u mnie podpuszczkowy żółty
  • sól, pieprz, chili
  • oliwa
  • makaron
Przygotowanie:

Nastawiamy wodę na makaron i gotujemy go al dente. Szynkę i kiełbasę kroimy w drobną kostkę i smażymy na rozgrzanej oliwie. Dodajemy cebulę i chili.




Następnie dodajemy ugotowany makaron, mieszamy dokładnie. Przyprawiamy, mieszamy. Wyłączamy gaz. Dodajemy roztrzepane jajko i szybko mieszamy. Następnie dodajemy trochę startego sera i jeszcze chwilę szybko mieszamy. Podajemy :)


Na wierzch posypałam jeszcze startym serem i zieleniną. Podałam.





Wygląda ładnie i podobno smakowało :) Sama nie jadłam, bo w tym czasie byłam na kuracji neera, o której Wam już pisałam TUTAJ

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Takie dania są najlepsze :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, czasami coś z niczego smakuje i wygląda lepiej niż pracowicie przygotowane specjalne danie :) Ja lubię takie kombinowanie :)

      Usuń
  2. Taka polska wersja carbonara. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię takie kombinowanie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń