środa, 28 stycznia 2015

propozycja obiadowa - schab z pieczonymi ziemniakami

Witajcie,
dzisiaj propozycja obiadowa - schab z pieczonymi ziemniakami.

Jest to tak zwany obiad z tego, co jest. Bo schab miałam upieczony już wcześniej, a w wersji standardowej już się przejadł. Ziemniaki natomiast zostały z poprzedniego dnia. Zastanawiałam się nad kotlecikami z tuńczykiem, w których skład wchodzą również ziemniaki, ale skończyło się na propozycji obiadowej - schab z ziemniakami.

Niby proste, a jednak inne. Było smaczne. Zapraszam.




Składniki:
  • pieczony schab
  • ziemniaki z wczoraj - albo po prostu ugotowane w kawałkach
  • cebula
  • sól, pieprz, zioła do smaku
  • musztarda z gorczycą
  • pomidorki koktajlowe
  • olej rzepakowy
Przygotowanie:

Zarówno schab jak i ziemniaki miałam. Upieczony schab pokroiłam na około 1 centymetrowe kawałki. Na dużą patelnię wlałam nieco oleju rzepakowego, ułożyłam schab, dodałam pokrojoną w kawałki cebulę, 2 łyżki musztardy z gorczycą, podlałam niewielką ilością wody i dusiłam. Dodałam też pomidorki koktajlowe i nieco ziół. Mieszałam i podgrzewałam. W tym czasie w piekarniku piekły się ugotowane ziemniaki. Około 30 minut.



I w zasadzie gotowe. Ziemniaki były chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku. A schab na szczęście nie był suchy! Z pomidorków, musztardy i wody powstało coś a'la sos.



Bardzo smaczne i wg mnie ładnie wyglądało na talerzu.


Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Za schabem nie przepadam, ale Twoja wersje chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, dobrze zrobiony nie jest zły, jak piekę zawsze go dobrze marynuję i przyprawiam.

      Problemem jest często suchy kapeć i wtedy nie jest dobry, na szczęście mi się jeszcze nie zdarzyło :)

      Usuń
  2. Fajny pomysł na kuchenny recykling - ja też nie znoszę marnować jedzenia:)

    OdpowiedzUsuń