wtorek, 23 grudnia 2014

ryba po grecku - danie nie tylko na świąteczny stół

Witajcie w ten deszczowy dzień, który zupełnie nie przypomina śniegowego, białego czasu oczekiwania na Święta... Na szczęście ubrana choinka i smaki w kuchni przybliżają mnie do Świąt.

Dzisiaj ryba po grecku. Przygotowuję ją dzisiaj, żeby miała czas dojść na jutro. Warzywa się przegryzą i powinno być dobrze :)





Kiedyś już czyniłam rybę, ale pamiętam, że sporo się przy niej napracowałam, przepis: ryba po grecku

Dzisiaj poszłam nieco na łatwiznę i już teraz (a dopiero próbuję) uważam, że jest super!

Składniki:


  • 4 filety z dorsza (u mnie były mrożone)
  • 1 włoszczyzna (4 marchewki, 2 pietruszki, kawałek selera i pora)
  • koncentrat pomidorowy - około 6 sporych łyżek
  • olej
  • przyprawy: ziele angielskie, liść laurowy, sól, pieprz
Przygotowanie:
  • rybę jeszcze zamrożoną upiekłam w piekarniku
  • pora przekroiłam na pół, następnie jeszcze raz na pół i w takie pół-plasterki, dość drobno
  • warzywa z włoszczyzny potraktowałam szatkownicą (a w zasadzie ja tylko wrzuciłam warzywa, a maszyna je poszatkowała)
  • na sporą patelnię wylałam nieco oleju i dodałam wszystkie warzywa
  • do warzyw dodałam kilka ziarenek ziela angielskiego, listki laurowe, sól i pieprz, całość dokładnie co jakiś czas mieszałam


  • gdy warzywa nieco się zeszkliły dodałam koncentrat pomidorowy
  • całość podlewałam wodą (w sumie około 1,5 szklanki) co chwilę mieszając, żeby nie przywarło i się nie przypaliło





























  • upieczoną rybę dodałam do warzyw, całość wymieszałam, przyprawiłam i gotowe
  • rybę po grecku można jeść na zimno i na ciepło





Muszę przyznać, że poszatkowane warzywa smakują mi lepiej niż te, starte na tarce. Generalnie ten przepis polecam Wam bardziej.






Jak Wasze kulinarne szaleństwa? Jest na nie czas? Jak patrzę na tłumy w sklepach (sama chodzę z kartką, a i tak większość kupiłam w osiedlowym sklepie) to mnie przerażenie ogarnia. Kiedy ci ludzie wszystko to zjedzą? No ale co tam :) Niech się dzieje!

Smacznego!


4 komentarze:

  1. Uwielbiam rybę po grecku - fajny pomysł z poszatkowanymi warzywami:) I przy okazji życzę wesołych i oczywiście smacznych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ryba się udała :) Również wesołych i spokojnych Świąt!

      Usuń
  2. Ryba po grecku musi być jest po prostu pyszna! :D Zdrowych, wesołych i pogodnych świąt!

    OdpowiedzUsuń