piątek, 6 listopada 2015

makaronowa zapiekanka z kurczakiem i brokułami

Witajcie!

Jak wiecie uwielbiam zapiekanki i nie cierpię wyrzucać jedzenia, w związku z czym co jakiś czas pojawiają się u mnie mniej lub bardziej zaplanowane takie obiady. Ta dzisiejsza powstała bardzo spontanicznie z tego, co było w lodówce.
Miałam kilka upieczonych pałek kurczaka, nie wszystkie zostały zjedzone, wyrzucanie nie wchodziło w grę, więc wyczarowałam z nich zapiekankę. Zapraszam!




Składniki:
  • 3 upieczone pałki z kurczaka
  • kilka różyczek brokuła
  • 1 pomidor
  • 1 szklanka makaronu (u mnie orkiszowy)
  • 1 mozzarella
  • kawałeczek twardego, żółtego sera
  • 3 łyżki pasty pomidorowej 
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie

Przygotowanie:

Nastawiamy wodę na makaron i gotujemy go al dente w lekko osolonej wodzie. Pałki kurczaka okrawamy z mięsa. Brokuły kroimy na małe różyczki. Pomidora obieramy ze skórki i kroimy w ósemki.
Mozzarellę kroimy na małe kawałki, a żółty ser albo ścieramy na tarce, albo kroimy na małe kawałeczki.

Makaron mieszamy z pastą pomidorową i kurczakiem. Dodajemy brokuła, układamy korzonkami do dołu. Pomidora układamy na wierzchu, wciskając go trochę do środka.
Na wierzchu układamy mozzarellę i ser żółty. Danie posypujemy pieprzem i ziołami.
Jak widzicie tym razem dość oszczędnie było z przyprawami. Mój kurczak był bardzo dobrze przyprawiony. Makaron był ugotowany w osolonej wodzie, a ser żółty dość słony, dlatego też nie dodałam już soli. Natomiast pieprz zdecydowanie podkręcił smak.





Zapiekanki uwielbiam przede wszystkim za to, że można je zrobić ze wszystkiego, za szybkość wykonania i smak. Za to, że można zabrać je do pracy, a niektóre zjeść bez odgrzewania.





Z podanych składników wyszły 4 słuszne porcje. Makaron jest sycący, ser również, więc nie musicie się martwić, że się nie najecie :)





Jak u Was wygląda temat wyrzucania jedzenia? Radzicie sobie podobnie jak ja czy raczej nie przywiązujecie do tego wagi?



Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Też bardzo lubię zapiekanki i nie lubię wyrzucać jedzenia, niestety czasami mi się to jeszcze zdarza :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wygląd i przed i po upieczeniu :D
    Szybko, prosto i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie! Ja wczoraj na obiad miałam też zapiekankę z kurczakiem i brokułami w nieco innej wersji. ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. ulala.. ale pysznie! uwielbiam taaak dania <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja także bardzo nie lubię wyrzucać jedzenia i zawsze staram się wykorzystać wszystkie pozostałości po obiedzie i to co zalega w lodówce. Zapiekanka zapowiada się bardzo apetycznie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. takie dania to ja lubie najbardziej :) prosto i smacznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda genialnie! Bardzo lubie takie dania

    OdpowiedzUsuń