czwartek, 5 lutego 2015

obiad do pracy #3

Witajcie!
Dzisiaj w ramach obiadu do pracy zdrowe, dietetyczne pulpety w sosie pomidorowym z dodatkiem kaszy jaglanej.

Zapraszam!




Składniki na pulpety:

  • mięso mielone (u mnie udziec z indyka, jakieś 40 dkg)
  • suszona włoszczyzna (u mnie domowa: marchew, por i pietruszka)
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka, chili
  • woda, albo bulion do gotowania pulpetów
Składniki na sos pomidorowy:

  • 3 ząbki czosnku
  • 2 szalotki (lub 1 cebula)
  • olej rzepakowy
  • przecier pomidorowy - 500 ml
  • przyprawy do smaku, u mnie również suszona marchew, por i pietruszka
Przygotowanie:

Zaczynam od przygotowania pulpetów. Do mięsa mielonego dodaję przyprawy, tym razem dodałam sporo suszonych i zmielonych warzyw: marchew, pietruszka, por oraz paprykę, chili, pieprz i sól. Całość dokładnie wymieszałam i ulepiłam małe kulki. Nastawiłam wodę, do której wrzuciłam trochę włoszczyzny i posoliłam ją.

Akcja sos: drobno pokroiłam szalotki i czosnek - wrzuciłam na gorący olej rzepakowy i nieco pomieszałam. Po chwili dodałam przecier pomidorowy, zmniejszyłam ogień i pomieszałam. Doprawiłam solą i pieprzem.

Woda się zagotowała - wrzuciłam pulpety - nie wszystkie na raz, dosłownie kilka. Jak wypłynęły dodałam je do sosu pomidorowego. I w sosie dusiły się pod przykryciem jakieś 20 minut, co jakiś czas je mieszałam.








W tzw. międzyczasie ugotowałam kaszę jaglaną. Gdy wszystko było gotowe spakowałam porcję do pojemnika do pracy.







I to było danie do pracy, ale w domu był też obiad, te same pulpety z tym samym sosem podałam z makaronem. W sumie tak samo można spakować do pracy. Dodatki zależą od Was.










Sam sos pomidorowy można wykorzystać jako sos do makaronu, kaszy, czy po zredukowaniu jako baza do pizzy.

Smacznego! 





6 komentarzy:

  1. Pycha! Smacznie i prosto, tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny obiadek :)
    Ps. Zapraszam do wzięcia udziału w moim konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna opcja- można zjeść sycący posiłek i nie być cały dzień o kanapkach :)

    OdpowiedzUsuń