wtorek, 25 września 2012

maybe sth for breakfast?

Dzisiaj zaproponuję kilka dań na śniadanie.

Podobno to najważniejszy posiłek dnia, a sama wiem po sobie, że to wcale nie jest takie proste... Po pierwsze rzadko kiedy mam czas, żeby zjeść coś właściwego i wcale nie dlatego, że przygotowanie śniadania jest pracochłonne.. Jedynym i głównym powodem jest moje lenistwo i to, że uwielbiam spać i nie cierpię rano wstawać.. Każda minuta poranku wyliczona jest co do sekundy...

Ale.. jest czas kiedy mam ochotę na pyszne śniadanie i kawę z mlekiem.. Zazwyczaj jest to dzień wolny od pracy, a dla mnie najczęściej sobota bądź niedziela. I tak ostatniego weekendu zaszalałam i wykorzystałam kuchenne resztki. :) Nie chciało mi się iść do sklepu po świeże pieczywo, w lodówce oprócz światła były jajka i mleko, mąka zawsze się znajdzie, o! było jeszcze jabłko... Wyczarowałam racuchy - były wyśmienite, mój nie-kawowy mąż jadł je popijając kakao, ja moją ulubioną kawę z mlekiem, a w zasadzie napój mleczny o smaku kawy ;)

Poniżej zdjęcie naszego weekendowego śniadania RACUCHY - słodkość na początek dnia:
Racuchy
Oto, co musicie mieć, żeby je mieć:
mleko,
mąkę,
proszek do pieczenia (1 mała łyżeczka),
jajka (2 średnie sztuki),
cukier,
1 jabłko

Niestety nie podam Wam dokładnych ilości jakie powinniście użyć, ponieważ wszystko robiłam "na oko", konsystencja powinna być trochę gęstsza niż na naleśniki... Ciasto wylewamy na natłuszczoną patelnię, gotowe jeszcze ciepłe posypujemy cukrem pudrem i ... jesteśmy w siódmym niebie....

SMACZNEGO!


jajecznica inaczej
Jajecznica na chlebie, jajko na chlebie, chleb w jajku, ech jest mnóstwo nazw tego szumnie nazwanego "dania", a to po prostu wczorajszy chleb zanurzony w roztrzepanym z solą i pieprzem jajku, usmażony na suchej bądź z kroplą oliwy patelni.. Myślę, że na śniadanie idealny, najlepszy na ciepło, z ulubionym ketchupem :) 
smażony w jajku chleb :)
jajko smażone na chlebie :)
Bardziej ekstrawaganckim wydaniem tego "dania" jest zapiekane jajko w kromce chleba.. Robicie dziurkę w kromce chleba, kładziecie na patelnię, wbijacie jajko - do tej dziurki w kromce :) i... chwilę zapiekacie - wygląda cudnie, zwłaszcza posypane koperkiem bądź szczypiorkiem, a smakuje pysznie!

Smacznego! :)


1 komentarz:

  1. ale te racuchy fajne i jakie łatwe! :) muszę sama spróbować. może nawet mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń