sobota, 10 maja 2014

zielona zupa-krem ze szpinaku i brokułów

Dzisiaj propozycja na kolejną zieloną zupę krem, jakiś czas temu prezentowałam na blogu zieloną zupę TUTAJ - tamta była z zielonego groszku, a ta jest z brokułów i szpinaku.

Jeszcze jakiś czas temu na hasło brokuły bądź szpinak dostawałam gęsiej skórki i mówiłam: nieee, nie lubię. Pomalutku odczarowuję sobie i jedno, i drugie. Muszę przyznać, że w formach w jakich do tej pory je przygotowywałam, było OK :)

Poniżej zdjęcie mojej zupy, a pod zdjęciem składniki i sposób przygotowania. Zapraszam!


zupa z brokułami i szpinakiem

Składniki (4 porcje):
  • 1 spory brokuł (około 500g)
  • 250g szpinaku
  • 4 ząbki czosnku
  • sól do smaku
  • łyżka oliwy
Przygotowanie:
  • w garnku z grubym dnem rozgrzewamy oliwę, na której podduszamy pokrojony w plasterki czosnek
  • dodajemy brokuły, solimy, mieszamy i zalewamy wodą bądź bulionem (ja tym razem użyłam bulionu warzywnego), płynu powinno być tyle, by prawie przykryć brokuły, jak będzie za dużo wody, zupa będzie rzadka
  • pod koniec gotowania dodajemy 2 spore garści szpinaku, mieszamy wszystko
  • zdejmujemy z ognia i traktujemy blenderem
  • wstawiamy jeszcze na gaz, chwilę odparowujemy i w zasadzie gotowe
  • możemy przetrzeć przez sito, dodać jogurtu, grzanek czy pestek dyni bądź słonecznika
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam krem z brokułów i krem ze szpinaku, więc podejrzewam, że ich połączenie jest równie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mm.. zbup kremy to moje ukochane zupy!

    OdpowiedzUsuń