środa, 14 maja 2014

dietetyczny obiad: zupa-krem z pomidorów z kaszą jaglaną

Dzisiaj kolejna propozycja zainspirowana propozycjami przepisów jakie otrzymałam od pani dietetyk. Tym razem zupa pomidorowa z kaszą jaglaną - bardzo dobra propozycja na obiad. Idealna do odgrzania w pracy.



Składniki na 2 porcje:
  • kilka dojrzałych pomidorów lub puszka pomidorów
  • 1/2 cebuli
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 6 łyżek ugotowanej kaszy jaglanej
  • przyprawy do smaku
W oryginalnym przepisie trzeba było upiec pomidory, zachować wypływający z nich sok i ugotować zupę. Ja, ze względu na sezon, użyłam dobrej jakości pomidorów z puszki. W garnku z grubym dnem poddusiłam cebulę, czosnek, dodałam pomidory z puszki wraz z całym sosem, dolałam szklankę wody i podgotowałam. Użyłam sporo przypraw, m.in. majeranek, sól ziołowa, chili, papryka wędzona, pieprz ziołowy, oregano i bazylia. Następnie użyłam blendera i zmiksowałam na gładki krem. Do talerza dodałam 3 łyżki ugotowanej wcześniej kaszy jaglanej, zalałam zupą i gotowe!

Koledzy i koleżanki w pracy byli zachwyceni i każdy chciał próbować, ponieważ sam zapach zachęcał! Używajcie sporo przypraw, Wasze dania będą wtedy niesamowicie aromatyczne.

Smacznego!
  
Pomysł na danie zainspirowany przepisami od pani Moniki Dajkowskiej-Bichta; dietetyk kliniczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz