wtorek, 6 stycznia 2015

zdrowe śniadanie z awokado w roli głównej

Witajcie!
Dziś zdrowe śniadanie.
Ostatnio kupiłam sporo awokado, bardzo słabo dojrzałe, ale teraz po kilku dniach robią się idealne :) Dlatego też dzisiaj na śniadanie zjadłam pastę z awokado, pozostałe sztuki zużyję pewnie do koktajlu albo sałatki.
Zapraszam!



Składniki:

  • 1 dojrzałe awokado (moje było dość małe)
  • 50 g białego chudego sera
  • sól, pieprz do smaku
  • 5 migdałów
  • kropla soku z cytryny
  • pieczywo - u mnie bułka pełnoziarnista
Przygotowanie:

Awokado obrałam ze skórki, drobno pokroiłam dodałam do miseczki, delikatnie skropiłam cytryną (głównie po to, by awokado nie ściemniało). Dodałam też 50 gram białego chudego twarogu, rozdrobniłam widelcem i wymieszałam z awokado. Przyprawiłam solą i pieprzem oraz dodałam pokrojone na kawałki migdały. Całość dokładnie wymieszałam i podałam na bułce pełnoziarnistej wraz z pomidorkami koktajlowymi.




Pasta była idealna. Gładkość i delikatność awokado i serka została przełamana migdałami, które co jakiś czas pojawiały się do rozgryzienia. Ciekawy efekt smakowy.
Kanapki zjadłam popijając zielono-miętową herbatą z plasterkiem suszonego pomarańcza.

Takie kanapki polecam na śniadanie, drugie śniadanie bądź kolację.














Lubicie takie pasty? Robicie samodzielnie? Jeśli tak, chętnie zobaczę :)



Smacznego!

19 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję :) zjadłam chyba szybciej niż przygotowałam :)

      Usuń
  2. Fajna pasta, na pewno smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na pastę kanapkową :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię awokado zamiast masła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak stosuję, zwłaszcza że za masłem nie przepadam, a za awokado baardzo!

      Usuń
  5. robię podobną pastę, tylko zamiast twarogu dodaję ugotowane jajko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też ciekawy pomysł :) Muszę również przetestować :)

      Usuń
    2. i ja również, z jajkiem nie robiłam a zrobię jeszcze w tym tygodniu, kilka awokado jeszcze mam :) dzięki!

      Usuń
  6. bardzo fajna pasta, lubię awokado, nie łączyłam go jeszcze z migdałami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm fajny pomysł na pastę z avocado, akurat mam parę kupionych w domu. Zrobię sobie taka pastę na jutrzejsze śniadanie. Dzięki za fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Samodzielne żarełko smakuje najlepiej ^^ Widze, że nie tylko ja lubię te pomidorki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha! te pomidorki na zdjęciu wyglądają jak wielkie pomidory :)

      Usuń
  9. Bardzo fajna pasta :) chętnie taką zrobię.

    OdpowiedzUsuń