piątek, 30 stycznia 2015

propozycja obiadowa - makaron ze szpinakiem

A dzisiaj przepis na prosty i smaczny makaron ze szpinakiem.




Składniki:

  • 1 opakowanie mrożonego szpinaku
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • makaron - u mnie szpinakowy
  • sól, pieprz do smaku
  • olej rzepakowy
  • ser pleśniowy - opcjonalnie
Przygotowanie:
Nastawiłam wodę na makron i go ugotowałam al dente. W czasie gotowania się makaronu, na patelnię wylałam nieco oleju rzepakowego, dodałam drobno pokrojoną cebulę i czosnek. Chwilę poddusiłam, zgarnęłam na bok i dodałam zamrożony szpinak. Cebulę i czosnek wyłożyłam na wierzch szpinaku, żeby nieco go ocieplić. Tak odwracałam kilka razy żeby szybciej był gotowy.

Gdy szpinak był prawie gotowy, posoliłam i popieprzyłam do smaku. A gdy woda już praktycznie odparowała dodałam ugotowany makaron. Całość wymieszałam i chwilę podgrzałam. Wyłożyłam na talerz dodając nieco sera pleśniowego do smaku. Do sosu nie dodawałam żadnego serka, śmietany czy jogurtu, ale oczywiście można.



Całość prezentowała się ładnie i przede wszystkim było smaczne. Generalnie nie przepadam za szpinakiem, ale w takiej formie wraz z serem pleśniowym było super.




Do szpinaku można dodać serka mascarpone - będzie kremowy sos, albo jogurtu naturalnego - wtedy też będzie sos, ale dietetyczny, a przy użyciu makaronu pełnoziarnistego będzie to bankowo dietetyczne danie. :)


Smacznego!


10 komentarzy: