niedziela, 23 grudnia 2012

CHRISTMAS TIME - ryba po grecku

Ryba po grecku

Doskonała zarówno na zimno jak i ciepło. Łatwa w przygotowaniu, choć muszę przyznać, że nieco pracochłonna..

Potrzebujecie:
-> około 1 kg ryby (ja wybrałam dorsza, może być morszczuk)
-> 4 cebule (średniej wielkości)
-> 4 - 5 marchewek
-> 1-2 pietruszki
-> 1/2 selera
-> 1 duży por, lub 2 mniejsze - tylko białe części
-> sok z 1/2 cytryny
-> słoiczek koncentratu pomidorowego ~ 200g
-> 2 puszki pomidorów
-> 3 łyżki oleju
-> ziele angielskie, liście laurowe, pieprz w ziarnkach, sól
-> mąka
-> przyprawa do ryb (opcjonalnie)

I teraz się zaczyna :)
Cebulę kroimy w kostkę, pora kroimy w piórka, marchewkę, selera i pietruszkę ścieramy na tarce z grubymi oczkami. Ja w tym roku miałam wygodnie, ponieważ użyłam maszynki, która starła wszystko za mnie :)

Do dużego garnka wlewamy trochę oleju, wrzucamy posiekaną cebulę, dodajemy soli (wtedy szybciej puści sok), 2-3 listki laurowe, kilka ziaren pieprzu, ziela angielskiego i szklimy, co chwilę mieszając. Po kilku minutach dodajemy pora, mieszamy i szklimy dalej :)
Dokładamy starte warzywa, podlewamy szklanką, dwoma wody, zmniejszamy gaz i dusimy - jakieś, powiedzmy 20 minut. Następnie dokładamy pomidory z puszki i koncentrat pomidorowy. Mieszamy.
Zostawiamy na wolnym ogniu około 1-1,5h co chwilę mieszając, aż do czasu gdy warzywa będą idealne - i tutaj Wasza decyzyjność, albo do miękkości, albo do stanu tzw. "na ząb" czyli takie nie całkiem miękkie ;)

Podczas gdy nasze warzywa dochodzą zajmujemy się rybą. Ja pokroiłam ją w niewielkie kawałki, posypałam przyprawą do ryb i nieco solą, oprószyłam mąką i usmażyłam na oliwie.

Gdy całość była gotowa, wymieszałam i... i od razu zjadłam porcję :)


ryba po grecku


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz