sobota, 1 listopada 2014

domowy obiad - po prostu schabowy!

Po dawce zdjęć jedzeniowych zarówno moich, jak i z miejsc, w których od czasu do czasu coś zjadłam, poniżej domowy obiad.

Szczerze powiedziawszy już nie pamiętam kiedy robiłam standardowego schabowego. Może 2-3 lata temu. Dawno. Ale coś mnie natchnęło, zachciało mi się i jest. Tadam.

Zapraszam na domowego schabowego podanego z ryżem i sałatą z sałaty rzymskiej i pomidorów. :)



Składniki (porcja dla 2 osób):
  • 2 centymetrowe kawałki schabu
  • 250 dkg ryżu - u mnie mieszanka białego z dzikim
  • na sałatkę: 1 spory pomidor, kilka liści sałaty rzymskiej, 1/2 czerwonej cebuli, olej lniany, sól, pieprz do smaku
  • olej rzepakowy do smażenia
  • sól, pieprz
  • jajko
  • bułka tarta drobno zmielona
Przygotowanie:
  • nastawiamy ryż - zgodnie z opisem na opakowaniu
  • przygotowujemy sałatkę - krojąc składniki, polewając olejem i przyprawiając, mieszamy - ma czas na przegryzienie się
  • tłuczemy schabowego :) mój sposób to plaster schabu wkładam w woreczek, na blat kładę ściereczkę, na ściereczkę deskę, a na deskę schab w woreczku, tłukę ile sił :) przekręcam na drugą stronę i tłukę dalej - dzięki temu mam cienki kawałek schabu, nic nie jest zachlapane, tłuczek nie ma pomiędzy dziurkami kawałków mięsa, które trudno wyjąć, jest łatwiej
  • obsypujemy schabowego pieprzem i solą z każdej ze stron
  • wkładam do talerza z roztrzepanym jajkiem, do którego dodaję minimalną szczyptę soli i trochę pieprzu; obtaczam mięso
  • nagrzewam patelnię, a na niej olej rzepakowy
  • obtaczam schabowego w bułce tartej
  • wykładam na rozgrzany olej i smażę dosłownie kilka minut z jednej i drugiej strony
  • wszystkie części do obiadu powinny być gotowe - wykładamy na talerz i cieszymy się obiadem jak u Mamy :)
Ciekawa jestem czy też przygotowujecie takie zwykłe-niezwykłe obiady i jak to jest ze starym poczciwym schabowym?


Schabowego nie podałam z ziemniakami, chciałam go trochę odchudzić :)
 
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. uwielbiam schabowego, ale nigdy nie podawałam go z ryżem :) na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz co, ale mi apetytu narobiłaś, dawno już w sumie schabowego nie jadłam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. danie, które chyba jest w każdym domu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niby tak, u mnie jednak bardzo rzadko, ale przyznam, było pysznie :)

      Usuń
  4. Schabowy tylko z ziemniakami i mizerią ;-) !

    OdpowiedzUsuń