środa, 3 grudnia 2014

dietetyczny obiad: pieczony łosoś z frytkami z marchewki i batatów

Dzisiaj szybki post z jednym z moich ostatnich rybnych obiadów.  

Pieczony łosoś i frytki, ale nie takie zwykłe ziemniakowe, a z batatów i marchewki. Wyszło pysznie. Do tego sos tzatziki i gotowe :)

jakość zdjęcia masakryczna, ale było już bardzo późno - musicie uwierzyć, że wyglądało ładnie :)
Lososia upiekłam na cytrynie, dzięki temu był bardzo soczysty. Dodatkowo pokroiłam w paski marchewki i batata. Polałam olejem rzepakowym, przyprawiłam ziołami i upiekłam. W tzw. międzyczasie przygotowałam sos tzatziki. Całość była idealna. Bardzo lubię takie dania.

Poniżej dania z przepisami na pieczonego łososia, zazwyczaj robię podobnie, dlatego też nie powtarzam przepisu:
łosoś - wersja 1 
łosoś - wersja 2 
łosoś - wersja 3 

A poniżej zdjęcia pieczonego łososia z warzywami. Tym razem łosoś był w kawałkach. 



Muszę przyznać, że pieczony łosoś i warzywa to jedno z moich ulubionych dań. Niestety ze względu na połączoną kuchnię z pokojem i zapach jaki powstaje po pieczeniu ryby - danie to robię raz na jakiś czas. Ale uwielbiam! :)

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najbardziej taki łosoś jest świetną sprawą i muszę przyznać, że jak dla mnie jest to ryba numer jeden. Muszę przyznać, że ja również bardzo chętnie wykonuję przepis z https://mowisalmon.pl/przepisy/grzanki-z-boczniakami-plastrami-lososia-mowi-orzechami-laskowymi-nacia-pietruszki-i-miodem/ gdyż jest on po prostu pyszny.

    OdpowiedzUsuń