poniedziałek, 23 lutego 2015

obiad do pracy #6

Witajcie!

Dzisiaj w ramach obiadu do pracy dietetyczne burgery z kaszy gryczanej niepalonej i mięsa mielonego z indyka, podane z zieloną fasolką szparagową. Mam nadzieję, że zabrzmiało wystarczająco zachęcająco i czytacie dalej :)

Zapraszam!




Składniki na 6 burgerów:

  • 1/2 szklanki suchej kaszy gryczanej niepalonej
  • 1 szklanka mięsa mielonego (u mnie mięso z piersi indyka)
  • 1 jajko
  • 2 spore łyżki płatków jaglanych
  • przyprawy do smaku: sól himalajska, pieprz ziołowy, mieszanka suchych ziół

Przygotowanie:
Zaczynamy od ugotowania al dente kaszy gryczanej, należy ją ostudzić. Następnie mieszamy ze sobą wszystkie składniki i formujemy kotlety. Układamy je na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na około 25-30 minut. W połowie pieczenia przewracamy kotlety na drugą stronę.

Do masy dodałam płatków jaglanych żeby nieco ją zagęścić, robiłam już podobne kotlety z płatkami owsianymi, otrębami, więc teraz była pora na płatki jaglane. Idealnie zagęściły masę, były taką namoczoną bułką w standardowych kotletach mielonych.




Kotlety zjadłam z zieloną fasolką szparagową (z mrożonki) - były pyszne, choć przyznam, że pewnie jeszcze lepsze byłyby z jakimś sosem, np. naturalny jogurt z przyprawami i czosnkiem. Sos by nieco nawilżył te kotlety.







Mam nadzieję, że Was zachęciłam i spróbujecie zrobić podobne burgery. Grunt to eksperymentować. Mój pracowy obiad był przepyszny, zdrowy i dietetyczny :)

Smacznego!


14 komentarzy:

  1. mnie taki skład burgerów vel kotletów zachęca, lekkie i smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam podobne, tylko z twarogiem i cebulką, coś a la nadzienie do ruskich pierogów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o widzisz - muszę spróbować, nadzienie takie jak lubię, a pierogów ostatnio unikam

      Usuń
  3. uwielbiam tą fasolkę, mniam! :)
    Kotlecików takich nie miałam okazji jeszcze jeść, ale zapowiadaj się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z takim obiadem to się chętniej do pracy idzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna porcja obiadowa :) burgery z kaszą..... kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny obiad :) Lekki i zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy, zdrowy obiadek;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie obiadki do pracy, szybkie i smaczne ;) Zamiast fasolki można dorzucić mix warzyw na patelnię :)

    OdpowiedzUsuń