poniedziałek, 28 kwietnia 2014

zapiekanka z makaronem, kiełbasą chorizo i serami

Tym razem przepis na danie, w którym zapiekłam wszystkie moje ulubione smaki. Uwielbiam zapiekanki, mam nadzieję, że ta propozycja przypadnie Wam do gustu.

Na początek zdjęcie:

zapiekanka z makaronem
Poniżej składniki, które zapiekłam pod kołderką z mozzarelli, niebieskiego i żółtego sera:
  • makaron - 3 garści (u mnie świderki)
  • chorizo - 4 plastry
  • kapary - 12 sztuk
  • czarne oliwki - 10 sztuk
  • suszone pomidory - 3 sztuki
  • zielone pesto - 2 łyżki
  • 1 średnia cebula
  • 1 kulka mozzarelli
  • kawałeczek niebieskiego sera (u mnie lazur)
  • kawałeczek żółtego sera
  • przyprawy do smaku
Przygotowanie:
  • nastawiamy wodę na makaron i sam makaron gotujemy dosłownie 3-4 minuty
  • chorizo kroimy na drobną kostkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię, po chwili zdejmujemy do naczynia do zapiekania
  • w oliwie po chorizo smażymy drobno pokrojoną cebulę, dokładamy do naczynia
  • do naczynia dodajemy czarne oliwki w całości, kapary, pokrojone suszone pomidory i 2 łyżki zielonego pesto
  • całość mieszamy
  • dokładamy podgotowany makaron, dokładnie mieszamy wszystkie składniki
  • na wierzchu układamy kawałeczki niebieskiego sera, mozzarellę i niewielką ilość żółtego sera startego na tarce z dużymi oczkami
  • całość wkładamy na 15-20 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni
Propozycja na obiad bądź kolację. Przepis jest na porcję dla dwóch osób, choć na upartego jedna dobrze głodna dałaby radę :)


zapiekanka z makaronem i chorizo
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz