piątek, 18 kwietnia 2014

makaron ze szpinakiem i łososiem

Uwielbiam dania z makaronem! Pisałam to już pewnie nie raz, ale nic nie poradzę na to, że tak jest :) Dania takie są łatwe, szybkie w przygotowaniu i prawie zawsze mamy w domu składniki, z których możemy wyczarować posiłek.

Poniżej makaron ze szpinakiem i niewielką ilością łososia.

makaron ze szpinakiem
Danie chciałam bardzo odchudzić i chyba mi się udało, poniżej składniki:
  • 1 opakowanie mrożonego szpinaku (można użyć świeżego, ja po prostu w domu miałam mrożony)
  • 100 gram łososia wędzonego
  • 1 opakowanie małego jogurtu naturalnego (można użyć śmietanki bądź serka mascarpone)
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oleju, oliwy - ja użyłam łyżki oleju rzepakowego
  • makaron - ja użyłam pełnoziarnistego
  • przyprawy do smaku: sól, pieprz, czosnek
  • parmezan
Ten przepis jest bardzo łatwy i szybki w wykonaniu.

Z zamrażalnika wyjmujemy szpinak i zaczynamy od nastawienia wody na makaron, w czasie gdy się gotuje kroimy w plasterki czosnek i wrzucamy na patelnię z łyżką oleju rzepakowego. Podsmażamy. Dodajemy szpinak, mieszamy - żeby szybciej się rozmroził. Wrzucamy makaron na posoloną gotującą się wodę. Do naszego szpinaku z czosnkiem dodajemy drobno pokrojonego łososia i wszystko dokładnie mieszamy. Przyprawiamy solą i pieprzem oraz w miarę potrzeby czosnkiem granulowanym - ja użyłam kolorowego. Ugotowany makaron dokładamy do naszego szpinaku, mieszamy dokładnie. Wyłączamy gaz i dodajemy jogurt naturalny. Mieszamy jeszcze raz.

makaron ze szpinakiem jeszcze na patelni


I wykładamy na talerze. Na wierzch możemy posypać parmezanem. Najbardziej wyczuwalny smak to czosnek i szpinak. Łosoś delikatnie podkręca smak. Pyszne!

Smacznego!



2 komentarze:

  1. Uwielbiam szpinak! Z makaronem smakuje cudnie, zwłaszcza w towarzystwie czosnku, kurczaka (bo wędzonych rzeczy raczej nie lubię) i śmietany. :)

    OdpowiedzUsuń