niedziela, 14 października 2012

makaron z łososiem, zielonym groszkiem i suszonymi pomidorami

Jak już dało się pewnie zauważyć jednym z moich ulubionych dań jest makaron w różnych wariacjach smakowych. Dlaczego? Choćby dlatego, że bardzo szybko się robi i rzadko kiedy uda się coś popsuć..

Poniżej mój ostatni wymysł:
makaron z łososiem

Przepis na makaron z łososiem:
-> filet świeżego łososia bez skóry
-> suszone pomidory w oliwie
-> groszek konserwowy bądź mrożony
-> śmietana 30%
-> parmezan lub inny twardy ser
-> szalotka (cebulka)
-> czosnek
-> pietruszka
-> skórka z otartej cytryny
-> sok z 1/2 cytryny
-> sól, pieprz
-> makaron, tym razem użyłam pełnoziarnistych świderków


Zaczynamy od posiekania szalotki i czosnku. Na patelnię wylewamy łyżkę oliwy (najlepiej tej od suszonych pomidorów), wrzucamy cebulę i czosnek, troszkę solimy i szklimy, po chwili dodajemy pokrojonego w kostkę (1cm/1cm) łososia, około 250 g, chwilę dusimy. Ja użyłam groszku konserwowego, około 1/2 puszki; opłukałam nad bieżącą wodą i dodałam na patelnię, po chwili dodałam pokrojone suszone pomidory (około 6-8) i skórkę z cytryny wraz z sokiem. W tym czasie pokroiłam pietruszkę, dolałam około 250 ml śmietanki, zmniejszyłam gaz i odcedziłam makaron. Na koniec dodałam pokrojoną natkę i trochę startego parmezanu (około 1 łyżki), wymieszałam.


I tutaj dowolność - albo do sosu dodajecie ulubiony makaron, wykładacie na talerz i posypujecie startym serem, albo najpierw na talerz wykładacie makaron, dodajecie sos i posypujecie serem, ja wybrałam wersję drugą :)

Pewnie wielu z Was zastanawia się dlaczego takie połączenie? Hmm.. kiedyś robiłam wariację z łososia, groszku i białego wina - dane było dobre, ale dla mnie zbyt mdłe, tym razem suszone pomidory nadały nieco słodkości i kwasowości, sok z cytryny i skórka ożywiły smak.

Dla mnie i mojego B. obiad był doskonały!

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz