niedziela, 24 sierpnia 2014

domowy sos pomidorowy

Zgodnie z tym, co wczoraj zapowiadałam, przedstawiam Wam przepis na super szybki domowy sos pomidorowy, który możecie użyć np. do pizzy, makaronu czy naleśników. Tutaj przepis na naleśniki gryczane KLIK które przygotowałam wczoraj.

Sos pomidorowy, o którym Wam piszę, można użyć od razu do przygotowanych dań, albo zawekować na później. Bez pasteryzowania w lodówce wytrzyma spokojnie 3 dni, czy dłużej nie wiem, nie sprawdzałam. Ale może ktoś z Was się będzie orientował?

Składniki:
4 dojrzałe pomidory
1/2 cebuli
2-3 ząbki czosnku
przyprawy do smaku: sól morska, zioła prowansalskie, chili
świeże zioła: tymianek, koperek, pietruszka
łyżka oleju rzepakowego

Przygotowanie:
Zaczynamy od pomidorów, a w zasadzie od zdjęcia z nich skórki. Następnie w rozgrzanym garnku z grubym dnem, lub głębokiej patelni rozgrzewamy olej, i umieszczamy pokrojony czosnek i cebulę. Solimy i mieszamy. W tym czasie kroimy pomidory, na drobną kostkę. Dokładamy do uduszonej już cebuli z czosnkiem. Zapach powinien rozchodzić się po całej kuchni :)
Po chwili dodajemy przyprawy i zioła. Mieszamy.

 
Dusimy pod przykryciem co jakiś czas mieszając. Po kilku minutach zdejmujemy pokrywkę, mieszamy, zależy nam na odparowaniu wody. Mi przygotowanie sosu zajęło około 30 minut. Zrobiłam kilka porcji. Do wspomnianych już naleśników z mąki gryczanej KLIK oraz makaronu.



Zapewne nic odkrywczego tutaj nie napisałam, ale mam nadzieję, że komuś przepis przypadnie do gustu i się przyda po prostu. Domowy sos pomidorowy smakował wybornie. Miał idealną konsystencję i dobrane przyprawy tak, jak chciałam. 

Smacznego!

6 komentarzy: