niedziela, 26 stycznia 2014

zapiekanka z mięsem mielonym

Zapiekanka z ziemniaków, sosu pomidorowego i mięsa mielonego
O podobnej zapiekance z mięsem mielonym pisałam już kiedyś, tym razem zamiast makaronu dodałam ziemniaki oraz zmieniłam nieco skład.

Składniki:
  • ziemniaki
  • mięso mielone
  • sos pomidorowy
  • ser żółty
  • mała cebula
  • kilka ząbków czosnku
  • ulubione przyprawy
Przygotowanie:
  • należy obrać i podgotować pokrojone w plastry ziemniaki (będzie szybciej)
  • w tzw. międzyczasie przygotować mięso: drobno pokroić cebulę i czosnek, na patelnię wlać odrobinę oliwy i podszklić cebulę z czosnkiem, dodać mięso i ulubione przyprawy
  • następnie dodać sos (tym razem użyłam gotowego w słoiku)
  • zetrzeć ser żółty
Prawie koniec:
  • w naczyniu do zapiekania układamy warstwy: ziemniaki, mięso z sosem, ser żółty i tak tyle razy na ile wystarczy Wam składników, pamiętając by ostatnią warstwą były ziemniaki posypane żółtym serem
  • wstawiamy do nagrzanego (180 stopni) piekarnika na około 20-30 minut (czas jest tak krótki ponieważ zależy nam jedynie na podpieczeniu ziemniaków, które były prawie gotowe i zapieczeniu się smaków) 
  •  KONIEC :)
 Poniżej zdjęcie (niestety słabej jakości, ostatnio mam problem ze sprzętem)
zapiekanka z mięsem mielonym
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz