sobota, 8 lutego 2014

NALEŚNIKI

Naleśniki... chodziły za mną już jakiś czas, ale niestety na takie śniadania (KLIK) mam czas jedynie w weekendy...

naleśniki
Przygotowałam całą stertę naleśników, ale w sumie są MAŁE i z MĄKI PEŁNOZIARNISTEJ! :)

Na taką ilość naleśników potrzebujecie:
  • mleko (ilość tzw. do pełna)
  • 2 jajka
  • mąka (może być zwykła, ja użyłam pełnoziarnistej)
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta soli
Przygotowanie jest bardzo proste:

Tym razem zrobiłam wszystko w dzbanku, do którego dodałam 2 jajka, olej, szczyptę soli - wymieszałam trzepaczką, następnie dosypałam około 3/4 szklanki mąki i dolałam troszeczkę mleka (mleko dolewałam), mieszałam, mieszałam i tak do momentu, kiedy masa była gładka i płynna.
Naleśniki smażyłam na suchej mocno rozgrzanej patelni.

A po wszystkim, raczyłam się ich smakiem :)

Dwa sposoby składania

ROLOWANIE :)
naleśnik

naleśnik z dżemem i serkiem mascarpone

naleśnik gotowy

TRÓJKĄTY:

naleśnik

naleśnik posmarowany :)

trójkątny naleśnik

Bardzo łatwy i prosty sposób na śniadanie inne niż kanapki czy jogurt na szybko :) Ja zjadłam z dżemem truskawkowym i serkiem mascarpone (bo tylko to miałam w domu), ale wkładek może być o wiele więcej, w sumie każdy z nas może mieć inny pomysł i smak (albo zawartość lodówki). :)

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz