sobota, 1 lutego 2014

a na obiad... SOCZEWICA!

Uwierzycie bądź nie, ale pierwszy raz przygotowywałam danie z soczewicą. Jeść, a i owszem, nie raz, ale jakoś daleko było mi do tego, żeby zrobić coś samodzielnie z użyciem tej, jakże zdrowej rośliny.


źródło: http://ugotuj.to/przepisy_kulinarne/1,88530,7617904,Soczewica_na_zdrowie.html

Kolorów soczewicy jest kilka, każdy ma swój smak i właściwości. Ja zdecydowałam się na zieloną.

Co do samej potrawy i używania soczewicy, to jako, że to mój pierwszy raz, żeby specjalnie nie kombinować zrobiłam coś, co wydawało się łatwe, szybkie i smaczne...

soczewica otoczona kurczakiem z sosem

Przygotowałam kurczaka z cebulą, czosnkiem i sosem pomidorowym wraz z soczewicą, wszystko posypane parmezanem.

Składniki (porcja dla 2 głodnych osobników):
  • soczewica zielona - 1 szklanka (zalana 2,5 szklankami wody, posolona 1 łyżeczką soli)
  • pierś z kurczaka (2 małe filety)
  • przecier pomidorowy (gotowy, w kartonie)
  • ulubione przyprawy
  • cebula (jedna średnia)
  • czosnek (2-3 ząbki)
  • olej
  • parmezan (ja ubóstwiam, nie jest konieczny w tym daniu)
 Przygotowanie:
  • zaczęłam od gotowania soczewicy (około 30 minut, może chwilę dłużej, ja nie moczyłam jej wcześniej w wodzie)
  • podczas gotowania się soczewicy, pokroiłam kurczaka, wrzuciłam na patelnię z niewielką ilością oleju
  • gdy chwilę się smażył, dodałam drobno pokrojoną cebulę i czosnek
  • następnie dodałam sporo ulubionych przypraw i gdy kurczak i reszta były już gotowe dodałam sos pomidorowy
  • przykryłam i się dusiło
  • odlałam wodę z soczewicy i ułożyłam danie na talerzu
Muszę przyznać, że smaki mnie zaskoczyły. Soczewica sama w sobie zbyt ciekawa nie jest (jak dla mnie), ale połączona z ostrymi przyprawami, kurczakiem i pomidorami była bardzo dobra.

I jeszcze jeden obrazek:



Polecam poeksperymentować!

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz