niedziela, 24 marca 2013

zupa pomidorowa

Co prawda przez przypadek, ale dzisiaj na obiad wyszła pyszna zupa-krem z pomidorów.

Przez przypadek, bo planowo miał to być krem z pieczonej papryki i pomidorów, który już kiedyś robiłam i nawet zaprezentowałam tutaj: kremowa zupa ale miałam mały wypadek i wyszła zupa pomidorowa.

Przygotowanie bardzo proste. Najpierw dusimy na dobrej jakości oliwie poszatkowaną cebulę (2 średnie) i czosnek (3 ząbki), następnie dodajemy pomidory - tym razem z puszki (użyłam 3) i znowu dusimy.
Następnie dodajemy około 400-500 ml wody, chwilę gotujemy, miksujemy i jeszcze raz podgrzewamy w celu odparowania wody i przyprawienia.
Dla mnie niezbędna była sól, oregano i czarny pieprz.

kremowa zupa pomidorowa

Dodatkiem były własnoręcznie przygotowane grzanki, zrobione z wczorajszej :) bułki pokrojonej w drobną kostkę. Na suchą patelnię należy wylać 2 łyżki oliwy, obtoczyć w niej bułkę, posypać oregano i chwilę podgrzewać. Wyszły chrupiące i aromatyczne :)


grzanki

SMACZNEGO! :)

2 komentarze:

  1. ale super łatwa zupa! to coś dla mnie! muszę ją zrobić :D

    OdpowiedzUsuń